شکایت رئیس پیشین فدراسیون ترای اتلون به دیوان عدالت اداری


مهدی گودرزی، رئیس پیشین فدراسیون ترای‌اتلون و یکی از نامزدهای اخیر انتخابات این فدراسیون، با طرح شکایت به دیوان عدالت اداری، ادعا می‌کند که روند برگزاری انتخابات با نقض قوانین انجام شده است. این شکایت پس از آن مطرح شد که انتخابات ریاست فدراسیون ترای‌اتلون در تاریخ ۲۹ فروردین با پیروزی کاظم حججی به عنوان رئیس جدید این نهاد به پایان رسید.

جزئیات شکایت و ادعاهای نقض اساسنامه

گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا، اعلام کرد که انتخابات با وجود نداشتن شرایط قانونی و اساسنامه‌ای برگزار شده است. او می‌گوید: «بر اساس اساسنامه فدراسیون، هیأت رئیسه باید دارای ۱۱ عضو باشد و جلسات با حضور دو سوم اعضا قانونی است.» او افزود که در دوره‌ای که نامنی سرپرستی داشت، جلسات هیأت رئیسه تنها با حضور ۴ نفر تشکیل شده است، که به گفته او، نمی‌تواند مشروعیت قانونی داشته باشد.

تاثیرات احتمالی بر روند انتخابات و اعتبار فدراسیون

گودرزی مدعی است که تمام تصمیمات گرفته شده در آن جلسات از جمله تنظیم تاریخ انتخابات و تعیین کمیسیون‌ها، فاقد اعتبار قانونی بوده‌اند. او با اشاره به اینکه موضوع را چندین بار به مسئولان اطلاع داده بود، تاکید کرد که نهایتاً مجبور به ثبت شکایت در دیوان عدالت اداری شده است.

خواسته‌های گودرزی از وزیر ورزش و آینده انتخابات

در حالی که منتظر رای دیوان عدالت است، گودرزی از وزیر ورزش خواسته است که قبل از دخالت دیوان، انتخابات فدراسیون را ابطال کند. او معتقد است که اگر انتخابات بر اساس اساسنامه برگزار نشده باشد، باید به طور کامل مورد بازنگری قرار گیرد تا از عدالت و شفافیت در روند انتخابات اطمینان حاصل شود.

نگاهی به آینده و تأثیر این شکایت بر ورزش ترای‌اتلون

این شکایت می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر ورزش ترای‌اتلون در ایران داشته باشد. با توجه به نتایج و تصمیماتی که در آینده گرفته خواهد شد، ممکن است شاهد تغییراتی در ساختار و رویه‌های فدراسیون باشیم که می‌تواند به بهبود شفافیت و عدالت در ورزش‌های این چنینی منجر شود.

به روز ترین اخبار در مجله خبری تدبیرگران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *