هر ساعت دو مادر در غزه کشته می‌شوند

گزارش جدید نهاد زنان سازمان ملل نشان می‌دهد که جنگ غزه باعث تلفات بی‌رحمانه در میان زنان و کودکان شده است. حدود ۷۰ درصد از جانباختگان در این منطقه به زنان و کودکان تعلق دارند. جنگ در غزه تاکنون تلفاتی سه برابر بیشتر از میانگین ۱۵ سال گذشته را به جا گذاشته است.

تعداد وحشتناک شهدا و آثار بر زنان

بیش از ۲۴ هزار و ۶۲۰ فلسطینی از آغاز درگیری‌ها در این منطقه جان خود را از دست داده‌اند. این آمار با آمار وزارت بهداشت غزه همخوانی دارد. گزارش به ویژه تأکید دارد که در هر ساعت دو مادر فلسطینی کشته می‌شوند.

مشکلات وحشتناک زنان در پناهگاه‌ها

سازمان ملل اعلام کرده که دو پناهگاه زنان در غزه بسته شده و زنان حتی از آب و امکانات بهداشتی کافی برای مدیریت بهداشت خود محروم هستند. این مشکلات بر سلامت روحی و جسمی آنان تأثیر مستقیم دارد.

وضعیت ناامنی‌ها و تأثیرات بر زایمان در جنگ

تأکید بر این نکته شده که از آغاز تجاوز اسرائیل، یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر یعنی ۸۵ درصد کل جمعیت غزه آواره شده‌اند. حدود یک میلیون نفر از این آوارگان زنان و دختران این منطقه هستند.

چالش‌ها و بی‌توجهی به حقوق زنان در جنگ

واقعیت تلخ این است که زنان در زمان جنگ نه تنها با از دست دادن خود روبرو هستند، بلکه با محرومیت‌ها و چالش‌های اجتماعی و بهداشتی نیز مواجه می‌شوند. باید به حقوق زنان در جنگ‌ها بیشتر توجه شود تا این چرخه دردناک متوقف گردد.

اخبار روز را در مجله خبری تحلیلی تدبیرگران دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *