مدودف: از غرب انتقام می‌گیریم


در واکنش به تحریم‌های اعمال شده از سوی غرب علیه روسیه، دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه و رئیس‌جمهور پیشین این کشور، قاطعیت خود را نشان داد و اعلام کرد که روسیه در برابر این تحریم‌ها که به گفته او مردم عادی را هدف قرار داده‌اند، انتقام خواهد گرفت.

تحریم‌های غرب علیه روسیه

مدودف در پیامی در پیام‌رسان تلگرام خود بیان کرد که تحریم‌های وضع شده علیه روسیه از سوی غرب، فراتر از هدف‌گیری مقامات و تجارت‌ها رفته و مستقیماً مردم روسیه را هدف قرار داده است. او تأکید کرد که «هر چقدر شهروندان روسیه بیشتر رنج بکشند، برای جهان غربی بهتر است.»

پاسخ روسیه به تحریم‌ها

مدودف پیشنهاد کرد که روسیه باید با ایجاد مشکلات اقتصادی، برانگیختن نارضایتی عمومی از سیاست‌های غربی و ترویج تصمیم‌های بین‌المللی که منافع جهان غرب را تضعیف می‌کند، به این تحریم‌ها پاسخ دهد.

اقدامات جدید آمریکا علیه روسیه

ایالات متحده در روزهای اخیر دور جدیدی از محدودیت‌ها را برای هدف قرار دادن ۵۰۰ فرد و نهاد در روسیه اعلام کرد، اشاره به درگیری‌های جاری در اوکراین و مرگ الکسی ناوالنی، منتقد اصلی کرملین که به زندان افتاده بود.

واکنش روسیه به درگذشت ناوالنی

وزارت امور خارجه روسیه نیز واکنش‌های غربی به درگذشت ناوالنی را نشان‌دهنده «تزویر، بدبینی و نبود اصول» آن‌ها دانست. ناوالنی که به دلیل حمایت مالی و تحریک افراط‌گرایی به زندان افتاد، به عنوان یکی از مخالفین سرسخت ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه شناخته شده بود.

نتیجه‌گیری

با توجه به مواضع قاطع دیمیتری مدودف و وضع تحریم‌های جدید از سوی غرب علیه روسیه، تنش‌های موجود میان روسیه و جهان غربی همچنان در حال افزایش است. اظهارات مدودف نشان‌دهنده عزم روسیه برای مقابله با این تحریم‌ها و اتخاذ استراتژی‌هایی جهت حفظ منافع خود در عرصه بین‌المللی است.

اخبار روز را در مجله خبری تحلیلی تدبیرگران دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *