نامه بسیار مهم ایران به شورای امنیت پیرامون دریای سرخ


در اواخر ماه‌های اخیر، جمهوری اسلامی ایران نامه‌ای بسیار مهم و قاطع به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارسال داشت. این نامه که توسط امیرسعید ایروانی، نماینده پرافتخار ایران در سازمان ملل، تنظیم شده بود، واکنشی به ادعاهای بی‌اساس و تکراری مطرح‌شده توسط نمایندگان ایالات متحده آمریکا و بریتانیا در جریان یکی از نشست‌های اخیر شورای امنیت بود. در این نشست که با موضوع بررسی وضعیت خاورمیانه و به‌خصوص یمن برگزار شده بود، مطالبی غیرمنصفانه و مغرضانه در رابطه با نقش ایران در دریای سرخ و تحولات یمن مطرح شد.

تکذیب اتهامات و بیان حقایق

ایران با صراحت تمام این اتهامات را رد کرده و آن‌ها را نه تنها بی‌اساس بلکه بهانه‌ای برای توجیه سیاست‌های تهاجمی و غیرقانونی آمریکا و بریتانیا علیه یمن می‌داند. این کشورها با نقض آشکار قوانین بین‌المللی و حقوق بشر، تلاش دارند تا با سوءاستفاده از مجامع بین‌المللی، اقدامات خود را توجیه کنند.

موضع جمهوری اسلامی ایران

ایران همچنین به شدت اشارات بی‌اساس و اتهامات ناعادلانه‌ای که از سوی نماینده فرانسه مطرح شده بود را رد کرد. تهران از کشورهای عضو شورای امنیت، به‌ویژه فرانسه که یکی از اعضای دائمی این شورا است، خواست تا با مسئولیت‌پذیری بیشتری عمل کنند و از تکرار اتهامات سیاسی و بی‌پایه علیه سایر ملت‌ها خودداری نمایند.

محکومیت تجاوزات نظامی

جمهوری اسلامی ایران برای بار دیگر تجاوزات نظامی ادامه‌دار و استفاده غیرقانونی از زور توسط ائتلافی به رهبری آمریکا علیه یمن را به شدت محکوم نمود. این اقدامات که صلح و ثبات منطقه

اخبار روز را در مجله خبری تحلیلی تدبیرگران دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *