همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خردادماه سال جاری


احسان قاضی زاده هاشمی، نماینده مجلس، خبر از اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خردادماه سال جاری داد. این تغییر، که برای تعدیل حقوق بازنشستگان بر اساس شرایط اقتصادی فعلی صورت می‌گیرد، به منظور افزایش رفاه این قشر از جامعه پیاده‌سازی خواهد شد.

جزئیات طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

در حاشیه نشست ارائه گزارش و رسالت صندوق‌های بازنشستگی کشوری، قاضی زاده هاشمی توضیح داد که این طرح از مدت‌ها پیش در دستور کار قرار گرفته و حالا با تصویب نهایی، آماده اجرا است. این تغییرات در پی درخواست‌های مکرر بازنشستگان و به منظور تحقق عدالت اجتماعی صورت می‌گیرد.

تأمین مالی و بودجه بندی

نماینده مجلس اظهار داشت که برای این طرح، ۴۰ درصد از منابع مورد نیاز در بودجه سال جاری لحاظ شده است. این بودجه به منظور تضمین اجرای طرح و پوشش دادن افزایش‌های مد نظر استفاده خواهد شد. همچنین برای سال‌های ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵، دو مرحله افزایش ۳۰ درصدی دیگر برای حقوق بازنشستگان پیش‌بینی شده است.

تفاوت‌های حقوق بازنشستگان کشوری و تأمین اجتماعی

قاضی زاده هاشمی در پاسخ به پرسش‌های مطرح شده درباره تفاوت‌های میان حقوق بازنشستگان کشوری و تأمین اجتماعی توضیح داد که تلاش‌ها برای همسان‌سازی حقوق همه بازنشستگان ادامه دارد. او افزود که در مجلس دوازدهم، تنظیم حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی بر اساس نرخ تورم به عنوان مبنای قانونی در دست بررسی خواهد بود.

اقدامات آتی برای تناسب‌سازی حقوق

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری نقطه شروعی برای برقراری عدالت میان تمامی بازنشستگان است. نماینده مجلس تأکید کرد که پیگیری‌ها برای ارزیابی و تعدیل حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز با جدیت ادامه خواهد یافت تا تمامی بازنشستگان بتوانند از یک زندگی کریمانه برخوردار شوند.

این اقدامات در راستای تحقق شعار سال و افزایش رضایتمندی اجتماعی بازنشستگان است. به این ترتیب، دولت و مجلس شورای اسلامی ایران نشان داده‌اند که تعهد خود به بهبود شرایط زندگی بازنشستگان را جدی می‌گیرند و در پی آن هستند تا از هر زاویه‌ای به این مهم بپردازند.

به روز ترین اخبار در مجله خبری تدبیرگران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *