هوای گلستان بهاری می شود/ پیش بینی افزایش دما در استان


در آستانه فصل بهار، استان گلستان شاهد تغییراتی مثبت در شرایط آب و هوایی خواهد بود. اقدس جعفری، کارشناس هواشناسی استان، با بیان این خبر اظهار داشت که بر اساس آخرین نقشه‌ها و پیش‌بینی‌های هواشناسی، استان گلستان در روزهای آینده شاهد افزایش نسبی دما خواهد بود.

پایداری و گرم‌تر شدن هوا

جعفری تصریح کرد که تا اوایل هفته آینده، جوی نسبتاً پایدار و همراه با گرم‌تر شدن هوا در استان پیش‌بینی می‌شود. این روند افزایش دما، نویدبخش آغاز فصل بهار و بهبود شرایط آب و هوایی برای ساکنین و کشاورزان منطقه است.

ورود سامانه بارشی

همچنین، این کارشناس هواشناسی از نفوذ سامانه بارشی به استان از شنبه شب خبر داد و افزود که تا یکشنبه هفته آینده، افزایش ابر، بارش پراکنده باران، گاهی رعد و برق و وزش باد لحظه‌ای در برخی نقاط استان پیش‌بینی می‌شود. این شرایط جوی، فرصتی برای تجدید منابع آبی و تقویت پوشش گیاهی استان خواهد بود.

اطلاعات دمایی اخیر

در خصوص وضعیت کنونی دما، جعفری دمای حداقل صبح امروز گرگان را منفی یک درجه سانتی‌گراد اعلام کرد و بیان داشت که حداکثر دمای امروز این شهر به ۱۹ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید. این تغییرات دمایی، شاخصی از گذر از روزهای سرد زمستانی به دمای مطلوب‌تر و فصلی جدید است.

چشم‌انداز آب و هوایی گلستان

با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده، استان گلستان در آستانه تجربه‌ای دلنشین از فصل بهار قرار دارد. افزایش دما و بارش‌های پراکنده، علاوه بر زیباسازی طبیعت، زمینه‌ساز بهبود شرایط زیست‌محیطی و کشاورزی در این منطقه خواهد بود. ساکنین و کشاورزان منطقه می‌توانند انتظار روزهایی گرم‌تر و سرشار از نشاط را داشته باشند.

اخبار روز را در مجله خبری تحلیلی تدبیرگران دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *