ورود سامانه بارشی جدید به کشور از جمعه


همزمان با آغاز بهار، شاهد ورود یک سامانه بارشی جدید به کشور خواهیم بود که از روز جمعه (۳ فروردین ۱۴۰۳) تاثیر خود را بر اغلب نقاط ایران گسترش می‌دهد. این سامانه که از غرب و جنوب غرب کشور وارد می‌شود، پیش‌بینی‌های جدیدی از وضعیت آب و هوایی کشور در روزهای آینده ارائه می‌دهد.

تاثیر سامانه بارشی بر مناطق مختلف

با نزدیک شدن این سامانه بارشی، انتظار می‌رود که بخش‌های وسیعی از کشور شاهد بارش‌های رگباری، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و در برخی مناطق با شرایط مستعد، بارش تگرگ و کولاک برف باشند.

افزایش بارش‌ها در غرب و مرکز کشور

استان‌های غربی و مرکزی کشور نظیر خوزستان، ایلام، لرستان، کرمانشاه، کردستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد، بیشترین سهم را از این بارش‌ها خواهند داشت. همچنین در نیمه شرقی کشور و برخی مناطق مرکزی، وزش باد شدید و پدیده گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

کاهش نسبی شدت بارش‌ها و تاثیر بر سایر مناطق

از روز چهارشنبه (۱ فروردین ۱۴۰۳) شدت بارش‌ها در نیمه غربی کشور کاسته شده و رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید در مرکز و نیمه شرقی کشور پیش‌بینی می‌شود. این سامانه تا پایان روز چهارشنبه از شمال شرق کشور خارج خواهد شد.

وضعیت دریاها و تنگه‌ها

در این مدت، دریای خزر، خلیج فارس و تنگه هرمز مواج و متلاطم خواهند بود، که برای فعالیت‌های دریایی و حمل و نقل اهمیت دارد.

پیش‌بینی وضعیت جوی تهران

آسمان تهران در دو روز آینده، نیمه ابری تا ابری همراه با وزش باد و گاهی رگبار و رعد و برق و در اواخر وقت کاهش ابر و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. دمای هوا در این دوره بین ۸ تا ۱۷ درجه سانتیگراد در نوسان خواهد بود.

در پایان، این سامانه بارشی جدید نه تنها تاثیراتی بر وضعیت آب و هوایی کشور خواهد داشت، بلکه فرصت‌هایی را برای کاهش تنش‌های آبی در برخی مناطق فراهم می‌آورد. اهمیت پیگیری اطلاعات دقیق و به‌روز هواشناسی برای برنامه‌ریزی فعالیت‌های روزانه و جلوگیری از خسارات احتمالی بیش از پیش آشکار می‌شود.

اخبار روز را در مجله خبری تحلیلی تدبیرگران دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *