وزیر خارجه آفریقای جنوبی: درباره اسرائیل عمل می‌خواهیم نه بیانیه

در اظهارات اخیر «نالدی پاندور»، وزیر خارجه آفریقای جنوبی، تأکید قوی بر اتخاذ اقدامات عملی در قبال اسرائیل به جای صدور بیانیه‌های سیاسی شد. وی در واکنش به رأی دادگاه لاهه در مورد رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بدون برقراری آتش‌بس، ارسال کمک‌های انسانی به غزه ممکن نخواهد بود.

واکنش‌های بین‌المللی به حکم دادگاه لاهه

جلسه قرائت رأی دیوان بین‌المللی دادگستری درباره شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی در مورد نسل‌کشی در غزه، با حضور «جوآن دونوگو»، رئیس و قاضی دادگاه لاهه، برگزار شد. دونوگو در این جلسه از آگاهی کامل دیوان نسبت به فاجعه در غزه و محکومیت کشتار جاری خبر داد.

مطالبه فعالیت عملی در برابر اظهارنظر

پاندور با بیان اینکه تنها اظهارنظر کافی نیست، خواستار عمل شد و تأکید کرد که بدون آتش‌بس، کمک‌های انسانی به غزه امکان‌پذیر نیست. او در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره بیان کرد که واکنش اسرائیل نسبت به حقوق بین‌الملل در یک ماه آینده مشخص خواهد شد.

تمرکز بر نقش آمریکا در راه‌حل دو دولتی

وزیر خارجه آفریقای جنوبی همچنین بر نقش آمریکا در راه‌حل دو دولتی تأکید کرد و خواستار فعالیت بیشتر این کشور در این زمینه شد.

اشاره به الزامات کنوانسیون عدم نسل‌کشی

دونوگو در ادامه به اظهارات مقام‌های صهیونیستی و ضرورت رعایت الزامات کنوانسیون عدم نسل‌کشی توسط اسرائیل اشاره کرد. وی همچنین به عدم دسترسی ساکنان غزه به آب، غذا، دارو و امکانات اولیه زندگی اشاره کرد.

پشتیبانی دولت آفریقای جنوبی از حکم دیوان بین‌المللی دادگستری

در پایان، دولت آفریقای جنوبی از اقدامات موقتی که دیوان بین‌المللی دادگستری علیه اسرائیل اتخاذ کرده، استقبال کرد و این حکم را به عنوان یک پیروزی قاطع برای حاکمیت قانون و نقطه عطفی در راه یافتن عدالت برای مردم فلسطین توصیف نمود.

اخبار روز را در مجله خبری تحلیلی تدبیرگران دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *