وزیر خارجه پاکستان: محکم پشت ایران ایستاده‌ایم

وزیر امور خارجه پاکستان، در دیدار با همتای ایرانی خود در اسلام‌آباد، حمایت قاطع خود را از ایران اعلام کرده و بر دعوت از آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور ایران، برای سفر به اسلام‌آباد تأکید کرده است. این دیدار بخشی از سفر دو روزه حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران به پاکستان است.

دیدار دوجانبه وزرای خارجه ایران و پاکستان

حسین امیر عبداللهیان در جریان سفر به پاکستان با «جلیل عباس جیلانی»، وزیر امور خارجه پاکستان، دیدار کرده و در خصوص مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو نموده است. امیرعبداللهیان در این دیدار بر مناسبات دوستانه دو کشور تاکید کرده و گفته است که دوستی و همکاری دو کشور راهبردی و پایدار است.

تبادل نظر در مورد امنیت مرزها

وزرای خارجه دو کشور در خصوص تحولات اخیر در مناسبات ایران و پاکستان و نیز امنیت مرزهای مشترک بحث و تبادل نظر کرده‌اند. ایران و پاکستان تأکید کرده‌اند که تروریسم وحدت سرزمینی و امنیت ملی دو کشور را هدف قرار داده و لازم است با اقدامات مشترک علیه تروریسم، مرزهای دو کشور به مرزهای صلح و امنیت تبدیل شود.

افزایش همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی

امیرعبداللهیان بر افزایش همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی بین دو کشور تأکید کرده و خواستار گشایش پایانه‌ها و بازارچه‌های مرزی و ایجاد مناطق آزاد تجاری شده است. همچنین بر ضرورت برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی بین ایران و پاکستان تأکید شده است.

حمایت قاطع پاکستان از ایران

جلیل عباس جیلانی در این دیدار اعلام کرده که پاکستان محکم پشت ایران ایستاده است و دیدگاه‌های مشترکی در نشست‌های چندجانبه و موضوعات بین‌المللی دارد. وی همچنین دعوت رسمی از آیت‌الله رئیسی برای سفر به پاکستان را ابلاغ کرده است.

نتیجه‌گیری: تقویت روابط ایران و پاکستان

این دیدار و تأکید بر حمایت پاکستان از ایران نشان‌دهنده عزم دو کشور برای تقویت روابط دوستانه و همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای است. حمایت قاطع پاکستان از ایران در شرایط کنونی نشان‌دهنده اهمیت روابط استراتژیک بین دو کشور و تلاش برای تقویت ثبات و امنیت در منطقه است.

اخبار روز را در مجله خبری تحلیلی تدبیرگران دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *