۵ فوتی و ۱۸ مصدوم در حادثه واژگونی اتوبوس در گیلان


در یکی از دردناک‌ترین حوادث رانندگی که ساعت ۳:۴۳ بامداد امروز در محور حیران از آستارا به اردبیل رخ داد، یک دستگاه اتوبوس دچار واژگونی شد که منجر به مرگ ۵ نفر و مصدومیت ۱۸ تن دیگر گردید.

جزئیات حادثه واژگونی اتوبوس

کمیل پرناک، معاون امداد و نجات هلال احمر گیلان، در گفتگو با خبرنگاران توضیح داد که این حادثه در ساعات اولیه صبح امروز اتفاق افتاده و به سرعت نیروهای امدادی از جمعیت هلال‌احمر استان‌های گیلان و اردبیل به همراه تیم‌هایی از شعب آستارا، تالش و رضوانشهر به محل حادثه اعزام شده‌اند.

واکنش سریع نجاتگران

به گفته پرناک، نجاتگران با همکاری و هماهنگی دقیق توانستند بلافاصله به محل حادثه رسیده و عملیات رهاسازی را آغاز کنند. مصدومین پس از اقدامات اولیه به مراکز درمانی منتقل شدند تا خدمات پزشکی لازم به آنها ارائه گردد. فوتی‌های این حادثه نیز برای اقدامات بعدی به عوامل انتظامی تحویل داده شده‌اند.

بررسی علل واژگونی

علل واژگونی هنوز به طور دقیق مشخص نشده است، اما بررسی‌ها و تحقیقات توسط مقامات مربوطه در حال انجام است. اهمیت توجه به ایمنی جاده‌ها و رعایت قوانین رانندگی به ویژه در شرایط جوی و جاده‌ای خاص منطقه مورد تاکید قرار گرفته است.

پیامدها و تمهیدات ایمنی

این حادثه بار دیگر ضرورت بازنگری در معیارهای ایمنی وسایل نقلیه عمومی و بهبود زیرساخت‌های جاده‌ای را یادآور شد. مسئولین مربوطه باید اقدامات لازم را برای افزایش امنیت جاده‌ها و کاهش ریسک حوادث مشابه در آینده اتخاذ کنند.

تسلیت و همدردی

در پایان، مقامات محلی و سازمان‌های امدادی ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های داغدار و آرزوی بهبودی سریع برای مصدومین، تاکید کرده‌اند که تمام تلاش خود را برای پیشگیری از تکرار چنین حوادثی به کار خواهند بست.

به روز ترین اخبار در مجله خبری تدبیرگران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *