مسی با فتح کوپا آمریکا، پرافتخارترین بازیکن تاریخ فوتبال شد!

کاپیتان آرژانتین با عبور از رکورد دنیل آلوز، به سلطان بی‌رقیب دنیای فوتبال تبدیل شد.

لیونل مسی، اسطوره فوتبال جهان، بار دیگر با درخشش خود، جام قهرمانی را بالای سر برد و نام خود را در تاریخ فوتبال جاودانه کرد. او با هدایت تیم ملی آرژانتین به قهرمانی در کوپا آمریکا ۲۰۲۴، به پرافتخارترین بازیکن تاریخ فوتبال تبدیل شد.

در فینالی نفس‌گیر که بامداد امروز دوشنبه بین آرژانتین و کلمبیا برگزار شد، دو تیم در وقت معمول به تساوی بدون گل رسیدند. اما در نهایت، لائوتارو مارتینز در دقیقه ۱۱۲ موفق به گلزنی شد و آرژانتین را برای دومین سال متوالی به عنوان قهرمان کوپا آمریکا معرفی کرد.

اگرچه لیونل مسی در دقیقه ۶۷ به دلیل مصدومیت از ناحیه مچ پا زمین بازی را ترک کرد، اما این اتفاق مانع از خوشحالی او و هوادارانش در پایان بازی نشد. مسی با حضور در زمین و رهبری تیم، نقش مهمی در کسب این قهرمانی ایفا کرد و جام را به عنوان کاپیتان تیم بالای سر برد.

این قهرمانی، چهل و چهارمین جامی بود که مسی در دوران حرفه‌ای خود به دست آورد. او با عبور از رکورد دنیل آلوز، ستاره برزیلی، به پرافتخارترین بازیکن تاریخ فوتبال تبدیل شد.

مسی در ۵ سال اخیر با تیم ملی آرژانتین ۴ قهرمانی (جام جهانی ۲۰۲۲، فینالیسیما ۲۰۲۲، کوپا آمریکا ۲۰۲۳ و کوپا آمریکا ۲۰۲۴) کسب کرده و تنها دو بار طعم شکست را چشیده است (مقابل عربستان سعودی و اروگوئه).

این دستاوردهای خارق‌العاده، بار دیگر ثابت کرد که چرا به مسی لقب “پادشاه فوتبال دنیا” را داده‌اند. او بدون شک یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال است و نامش تا ابد در تاریخ این ورزش جاودانه خواهد ماند.

به روز ترین اخبار در مجله خبری تدبیرگران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *