ثبت بیش از ۶۰۰ هزار تخلف سرعت در محورهای خراسان شمالی طی ۱۱ ماه


در اخبار اخیر منتشر شده از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی، آماری نگران‌کننده از تخلفات رانندگی در این استان به چشم می‌خورد. بیش از ۶۶۷ هزار تخلف سرعت در طول تنها ۱۱ ماه امسال به ثبت رسیده است، نشان‌دهنده یک چالش بزرگ در حفظ ایمنی راه‌های استان.

نقاط حادثه‌خیز و تخلفات مکرر

بر اساس گفته‌های علی ربانی، معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل، محورهای فاروج – شیروان، چمن بید – گلستان و سنخواست – جاجرم شاهد بیشترین تخلفات سرعت متوسط بوده‌اند. همچنین، محورهای فاروج – قوچان و دوراهی پیش قلعه به راز و جرگلان بیشترین تخلفات سرعت لحظه‌ای را تجربه کرده‌اند، در حالی که محور بجنورد – آشخانه کمترین تخلفات را داشته است.

پرترددترین محورها و ساعات اوج تردد

ربانی همچنین اشاره کرد که محور بجنورد – شیروان و بالعکس با بیش از ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تردد، پرترددترین محور در این بازه زمانی بوده است. این میزان تردد نشان‌دهنده فشار قابل توجهی بر این محور است که نیازمند توجه ویژه‌ای به مسائل ایمنی و نظارت است.

تلاش برای بهبود ایمنی راه‌ها

این آمار و ارقام تنها بخشی از تصویر کلی چالش‌های پیش روی سیستم حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی است. افزایش تخلفات سرعت، نه تنها خطرات جانی برای رانندگان و عابران پیاده را به همراه دارد بلکه بیانگر نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتر در زمینه‌های آموزش رانندگان، ارتقای زیرساخت‌های راه‌ها و به‌کارگیری فناوری‌های نوین برای نظارت و کنترل ترافیک است.

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی، با اتخاذ اقدامات پیشگیرانه و افزایش آگاهی‌بخشی به رانندگان، بر تلاش خود برای کاهش تخلفات و افزایش ایمنی جاده‌های استان تاکید دارد. بهبود ایمنی جاده‌ها و کاهش تخلفات رانندگی، نه تنها به حفظ جان شهروندان کمک می‌کند بلکه به افزایش کیفیت زندگی و توسعه پایدار منطقه نیز منجر خواهد شد.

اخبار روز را در مجله خبری تحلیلی تدبیرگران دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *