اسپانیا کمک‌ های خود به آنروا را قطع نمی‌کند

وزیر خارجه اسپانیا، خوزه مانوئل آلبارِس، در اقدامی مهم و نمادین اعلام کرد که اسپانیا قطعاً کمک‌های خود به آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) را متوقف نخواهد کرد. این اظهارات در جلسه کمیسیون پارلمانی اسپانیا صورت گرفته است.

تأکید بر اهمیت آنروا و تسکین بحران انسانی در غزه

آلبارِس در این جلسه تأکید کرد که تأمین بودجه برای آنروا به تسکین شرایط وحشتناک انسانی موجود در نوار غزه کمک می‌کند. وزارت خارجه اسپانیا همچنین از تصمیم خود برای ادامه کمک‌ها به آنروا خبر داد.

مخالفت با تعلیق کمک‌های آنروا توسط برخی کشورها

تصمیم اسپانیا در شرایطی اتخاذ شده که چندین کشور غربی، از جمله کانادا و آلمان، به دنبال ادعاهای اسرائیل مبنی بر دخالت برخی کارکنان آنروا در فعالیت‌های تروریستی، کمک‌های خود به این نهاد را به حالت تعلیق درآورده‌اند.

تحقیقات داخلی سازمان ملل و تأکید بر ادامه کمک‌های اسپانیا

وزیر خارجه اسپانیا همچنین اعلام کرد که تحقیقات داخلی سازمان ملل درباره این ادعاها را دنبال می‌کند، اما کمک‌های اسپانیا قطع نخواهد شد. این تحقیقات تنها چند نفر از ۳۰ هزار کارمند آنروا را شامل می‌شود.

حمایت حزب «سومار» و افزایش سه‌برابری بودجه اسپانیا برای فلسطین

حزب «سومار»، یکی از شرکای دولت ائتلافی اسپانیا، نیز در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که قطع کمک به آنروا معادل حمله به انسانیت و مجازات دسته‌جمعی است. وزیر خارجه اسپانیا تأکید کرد که کشورش بودجه تخصیصی به فلسطین را به حدود ۵۰ میلیون یورو افزایش داده است.

تعهد اسپانیا به حمایت از فلسطینی‌ها و مخالفت با کشتار غزه

آلبارِس در پایان اظهار داشت که اسپانیا نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد و شاهد کشته شدن بیشتر زنان، مردان و کودکان در غزه باشد. این اقدام اسپانیا نشان‌دهنده تعهد این کشور به حمایت از مردم فلسطین و تلاش برای کاهش تنش‌ها و بحران‌های منطقه‌ای است.

اخبار روز را در مجله خبری تحلیلی تدبیرگران دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *