افزایش حقوق بازنشستگان در دستور کار است


در تلاشی برای بهبود وضعیت معیشتی بازنشستگان، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده است که افزایش حقوق بازنشستگان و بهبود خدمات درمانی آن‌ها در دستور کار این دولت قرار دارد. سیدصولت مرتضوی، وزیر مربوطه، در رویدادی با حضور معاون اول رئیس‌جمهور، به تشریح این اقدامات و برنامه‌های پیش‌رو پرداخت.

کاهش چالش‌های صندوق‌های بازنشستگی

مرتضوی با اشاره به چالش‌های گذشته صندوق‌های بازنشستگی، بر اهمیت رفع ناترازی‌های مالی این صندوق‌ها تاکید کرد. او از اقدامات دولت سیزدهم برای مدیریت کسری بودجه چشمگیر صندوق‌ها خبر داد و افزود که بزرگترین پرداخت بدهی نظام بانکی در این دولت صورت گرفته است.

توسعه بیمه اجتماعی و ایجاد اشتغال پایدار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر افزایش تعداد بیمه‌پردازان در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اشاره کرد و این اقدام را گامی مهم در جهت ایجاد پایداری در صندوق‌های مختلف دانست. او همچنین از ایجاد اشتغال پایدار به عنوان راهکاری برای افزایش ضریب پشتیبانی صندوق‌ها نام برد.

افزایش حقوق و بهبود خدمات درمانی

مرتضوی با تاکید بر اهمیت توجه به معیشت بازنشستگان، از برنامه‌های دولت برای افزایش حقوق و بهبود خدمات درمانی آن‌ها خبر داد. او بیان کرد که درمان در مراکز ملکی سازمان تأمین اجتماعی برای بازنشستگان رایگان است و این رویکرد، همزمان با اجرای طرح‌های توسعه درمان دنبال می‌شود.

تقدیر از بازنشستگان نمونه

در پایان این مراسم، از بازنشستگان برگزیده سراسر کشور با حضور معاون اول رئیس‌جمهور تقدیر به عمل آمد. این اقدام نشان‌دهنده توجه ویژه دولت به جامعه بازنشستگان و تلاش برای بهبود شرایط زندگی آن‌ها است.

نتیجه‌گیری

اقدامات و برنامه‌های دولت در راستای بهبود وضعیت بازنشستگان، نشان از تلاش برای تامین رفاه و امنیت اقتصادی این قشر مهم جامعه دارد. با اجرای این برنامه‌ها، امید است که چالش‌های موجود در صندوق‌های بازنشستگی کاهش یابد و بازنشستگان شاهد بهبود قابل توجه در معیشت و خدمات درمانی خود باشند.

اخبار روز را در مجله خبری تحلیلی تدبیرگران دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *