حماس: ادعاهای گالانت درباره مقاومت غزه کذب و مصرف داخلی دارد


در واکنش به ادعاهای اخیر یواو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، حماس تاکید کرده است که اظهارات وی درباره مقاومت در غزه، بدون پایه و اساس و صرفاً برای مصرف داخلی اسرائیل است. این جنبش مقاومت اسلامی اعلام داشت که عملیات مقاومتی در سراسر نوار غزه همچنان ادامه دارد و توانایی شلیک موشک به اراضی اشغالی را حفظ کرده است.

استراتژی مقاومت و دفاع از غزه

حسام بدران، عضو ارشد حماس، در مصاحبه‌ای با شبکه خبری الجزیره، به بی‌اساس بودن ادعاهای وزیر جنگ اسرائیل اشاره کرد و بر استمرار فعالیت‌های مقاومت در غزه تاکید نمود. بدران همچنین از توانایی مقاومت در غزه برای دفع طرح‌های صهیونیستی مبنی بر کوچاندن فلسطینیان از نوار غزه خبر داد.

موضع مصر در قبال فلسطین

بدران به موضع مخالف مصر با طرح کوچاندن فلسطینیان از غزه اشاره کرد و تاکید داشت که این موضع، بیانگر حمایت مصر از حقوق فلسطینیان است. او خاطرنشان ساخت که هدف اصلی مقاومت، توقف جنگ علیه ساکنان غزه و دفاع از حقوق آن‌ها است.

مذاکرات احتمالی حماس با مصر

علی‌رغم شایعات، بدران تصریح کرد که هنوز هیچ توافقی در مورد زمان سفر هیئت حماس به قاهره برای مذاکرات صورت نگرفته است. این امر نشان دهنده اهمیت گفتگوهای آتی میان حماس و مصر برای حل و فصل مسائل مربوط به فلسطین و نوار غزه است.

اسرای صهیونیستی: برگ برنده حماس

بدران در ادامه به اهمیت اسرای صهیونیستی به عنوان برگ برنده مقاومت اشاره کرد و تاکید داشت که اسرائیل به خوبی می‌داند این اسرا نقش مهمی در مذاکرات آتی خواهند داشت. این نشان دهنده عزم حماس برای استفاده از تمام ابزارهای ممکن برای دفاع از حقوق فلسطینیان است.

نتیجه‌گیری

حماس، با تکذیب ادعاهای وزیر جنگ اسرائیل، بر استمرار فعالیت‌های مقاومتی در غزه تاکید کرده و نشان داده است که هرگونه تلاش برای ضعیف کردن یا نابودی مقاومت، با مقاومتی جدی روبرو خواهد شد. تاکید بر موضع مصری‌ها و اهمیت اسرای صهیونیستی نیز نشان از تداوم راهبردهای حماس برای دفاع از حقوق ملت فلسطین دارد.

اخبار روز را در مجله خبری تحلیلی تدبیرگران دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *