افزایش مبلغ حق مسکن؛ عیدی کارگران در هفته کارگر


همزمان با نزدیک شدن به هفته کارگر، امیدها برای افزایش قابل توجه حق مسکن کارگران افزایش یافته است. علی اصلانی، عضو کانون شورای اسلامی کار البرز، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، ابراز امیدواری کرد که در این هفته مهم، وزیر کار با ارائه خبر خوشی، به جامعه کار و تولید، عیدی ویژه‌ای بدهد.

تلاش برای افزایش دستمزد و حل مشکلات معیشتی کارگران

اصلانی تأکید کرد که در زمان تصویب افزایش حداقل دستمزد سال ۱۴۰۳، انتظار می‌رفت که درصد افزایش دستمزد به اندازه تورم تعیین شود تا بخشی از مشکلات معیشتی کارگران حل شود؛ اما این اتفاق نیفتاد. او افزود که امیدواری‌ها برای تغییر در مصوبه دستمزد و افزایش ۳۵ درصدی حق مسکن مطرح شده است، که این تغییرات می‌تواند تأثیر مثبتی بر سفره کارگران داشته باشد.

شایعات و ابهامات در شبکه‌های اجتماعی

در شبکه‌های اجتماعی، گمانه‌زنی‌هایی درباره تغییر مصوبه دستمزد و افزایش حق مسکن مطرح شده است. گفته شده که برخی از اعضای شورای عالی کار به جلسه‌ای در وزارت کار دعوت شده‌اند که به نظر می‌رسد جلسه‌ای نظرخواهی و مشورتی بوده است. با این حال، کانون عالی شورای اسلامی کار کشور هرگونه شرکت نمایندگان کارگری در این جلسه و امضای صورتجلسه جدید را تکذیب کرده است.

چالش‌های پیش رو و امکان تغییر در مصوبه دستمزد

اصلانی توضیح داد که تغییر مصوبه دستمزد در حال حاضر به دلیل اجرای مصوبه فعلی توسط بسیاری از کارخانه‌ها و بنگاه‌ها دشوار است. او اشاره کرد که اگر بنا به اصلاح یا افزایش دستمزد باشد، تنها می‌توان در مورد حق مسکن اعمال کرد، چرا که تنها آیتمی بود که در شورای عالی کار تغییر نکرده است.

آینده دستمزد کارگران و تلاش‌های مشترک

در پایان، دبیر کانون شورای اسلامی کار البرز خاطرنشان کرد که با توجه به تورم موجود و نارضایتی جامعه کارگری نسبت به دستمزد فعلی، هم وزارت کار و هم تشکل‌های کارگری در تلاشند تا دستمزد را با افزایش حق مسکن بهبود بخشند. او ابراز امیدواری کرد که در هفته کارگر، این تلاش‌ها به ثمر بنشیند و خبر خوشی به کارگران داده شود.

به روز ترین اخبار در مجله خبری تدبیرگران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *