اهداف حمله احتمالی آمریکا شامل عراق و سوریه می‌شود

بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای، پس از حمله مرگبار به نیروهای آمریکایی در مرز اردن، ایالات متحده برنامه‌ریزی برای اقدامات تلافی‌جویانه علیه اهدافی در عراق و سوریه را در دستور کار قرار داده است.

واکنش آمریکا به حمله اردن

خبرنگار شبکه المیادین از واشنگتن گزارش داده که آمریکا در نظر دارد به منظور پاسخ به حمله در اردن، اهدافی را در عراق و سوریه هدف قرار دهد. این حملات به منظور تلافی کشته شدن سربازان آمریکایی در نظر گرفته شده‌اند.

افزایش فشار برای توقف جنگ غزه

در پی این حملات و کشته شدن نظامیان آمریکایی، فشارها در داخل آمریکا برای توقف جنگ غزه افزایش یافته است.

واکنش وزیر دفاع آمریکا

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، در بیانیه‌ای اعلام کرد که آمریکا در زمان و مکان مناسب به حمله به نیروهای خود در اردن پاسخ خواهد داد. وی مدعی شد که گروه‌های مسلح تحت حمایت ایران مسئول این حملات هستند.

تاکید بر حفظ امنیت آمریکا

وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد که تمام اقدامات ضروری برای حفظ امنیت آمریکا، نیروها و منافعشان اتخاذ خواهد شد. این اظهارات در پی گزارش‌هایی مبنی بر حمله پهپادی به یک پایگاه آمریکایی در اردن و کشته و زخمی شدن نظامیان آمریکایی ارائه شده است.

تبعات منطقه‌ای حملات آمریکا

این حملات تلافی‌جویانه ممکن است تبعات منطقه‌ای گسترده‌ای داشته باشد و تنش‌های موجود در خاورمیانه را تشدید کند. تحلیلگران منطقه‌ای و بین‌المللی به دقت تحولات و پیامدهای این اقدامات آمریکا را زیر نظر دارند.

اخبار روز را در مجله خبری تحلیلی تدبیرگران دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *