خطر ایجاد خطرات جدید برای تهران

در گفتگوی جام جم آنلاین با یک کارشناس مدیریت بحران، موضوعات مرتبط با افزایش خطرات در تهران به علت ساخت و ساز‌های نامناسب و عدم رعایت استاندارد‌های لازم در ساخت ساختمان‌های بلند مرتبه مورد بررسی قرار گرفت. این مسائل نه تنها به سلامت و امنیت شهروندان آسیب می‌زنند بلکه باعث ایجاد خطرات جدید در کلانشهر تهران می‌شوند.

عدم توجه به استاندارد‌های ایمنی در ساختمان‌های بلند

استاد پژوهشکده زلزله شناسی با تاکید بر ضرورت رعایت ایمنی و استاندارد‌های لازم در ساخت ساختمان‌های بلند مرتبه، اشاره کرد که برخی ساختمان‌های بزرگ در حریم گسل‌های کلانشهر تهران ساخته شده‌اند که این امر خطراتی جدی برای شهروندان به همراه دارد.

فراموشی حوادث و لزوم توجه مستمر به ایمن‌سازی

دکتر مهدی زارع، کارشناس مدیریت بحران، تاکید کرد که معمولاً پس از حوادثی همچون ریزش ساختمان و آتش سوزی، توجه به ایمن‌سازی ساختمان‌ها به فراموشی سپرده می‌شود، در حالی که باید به صورت مستمر به این موضوع توجه شود.

ضرورت استفاده از استاندارد‌های روز دنیا در ساخت و ساز

این کارشناس مدیریت بحران توضیح داد که برای پیشگیری از حوادث، باید از استاندارد‌های روز دنیا در ساخت و ساز استفاده شود و تجهیزات لازم برای امداد و نجات در این حوادث در دسترس باشد.

لزوم توجه به ایمنی در ساخت ساختمان‌های بلند مرتبه

دکتر زارع با تاکید بر این که ساخت ساختمان‌های بلند مرتبه مشکلی ندارد، بیان کرد که هنگام ساخت این بنا‌ها باید به مسائل و استاندارد‌های ایمنی توجه ویژه‌ای داشت.

خطرات ساخت و ساز در حریم گسل‌ها و پیامدهای آن

استاد پژوهشکده زلزله شناسی بر این نکته تاکید کرد که ساخت و ساز در حریم گسل‌های تهران خطرات بزرگی را برای این کلانشهر ایجاد می‌کند و باید از ایجاد خطرات جدید اجتناب شود.

در نتیجه، توجه به ایمنی و استاندارد‌های لازم در ساخت و ساز ساختمان‌های بلند مرتبه و پرهیز از ساخت و ساز در حریم گسل‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. این اقدامات می‌توانند به کاهش خطرات جدید و افزایش امنیت شهروندان کمک کنند.

اخبار روز را در مجله خبری تحلیلی تدبیرگران دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *