هلال احمر فلسطین: محاصره و بمباران، جان کادر ما را در خان‌ یونس به خطر انداخته است

هلال احمر فلسطین اعلام کرده است که وضعیت بحرانی پیش آمده ناشی از محاصره و بمباران نوار غزه، جان کادر این سازمان و افراد حاضر در مقر هلال احمر واقع در خان‌یونس را به شدت به خطر انداخته است. این وضعیت بحرانی نیازمند توجه و حمایت جامعه بین‌المللی است.

درخواست هلال احمر فلسطین برای حمایت بین‌المللی

هلال احمر فلسطین ضمن ابراز نگرانی شدید از وضعیت کادر خود در خان‌یونس، از جامعه بین‌الملل خواستار حمایت و دخالت فوری برای تأمین امنیت کادر و مقر‌های این سازمان شده است.

مخاطرات بمباران و محاصره برای کادر پزشکی و آوارگان

گزارش‌های هلال احمر فلسطین حکایت از آن دارد که محاصره و بمباران نه تنها جان کادر این سازمان را به خطر انداخته، بلکه زندگی زخمی‌ها، بیماران و آوارگان حاضر در مقر هلال احمر واقع در خان‌یونس را نیز تحت تأثیر قرار داده است.

حملات به غیرنظامیان و آسیب‌های جدی

بر اساس اعلام جمعیت هلال احمر فلسطین، حملات نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در منطقه خان‌یونس منجر به شهادت و زخمی شدن شمار زیادی از آنان شده است. این اقدامات نقض آشکار حقوق بشر و قوانین بین‌المللی به شمار می‌روند.

گزارش‌های رسانه‌ای از حملات به تأسیسات ارتباطی

خبرنگاران رسانه‌های بین‌المللی نیز گزارش داده‌اند که نیروهای شرکت مخابرات فلسطین در غزه هنگام انجام اقدامات مربوط به تعمیر و نگهداری شبکه ارتباطی، با وجود هماهنگی‌های پیشین، مورد هجوم نیروهای اسرائیلی قرار گرفته‌اند.

آمار شهدا و زخمی‌ها در غزه: افزایش نگران‌کننده

وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرده است که در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸ جنایت دیگر توسط اشغالگران اسرائیلی مرتکب شده که بر اثر آن تعداد قابل توجهی از فلسطینیان شهید و زخمی شده‌اند. آمار جدید شهیدان و زخمی‌های ناشی از حمله‌های اسرائیل به نوار غزه نگرانی‌ها را در سطح بین‌المللی افزایش داده است.

در این شرایط بحرانی، لزوم حمایت جامعه جهانی برای تأمین امنیت و حفاظت از حقوق غیرنظامیان در نوار غزه بیش از پیش احساس می‌شود. اقدامات فوری برای جلوگیری از تشدید بحران و کاهش آسیب‌های وارده به مردم فلسطین ضروری است.

اخبار روز را در مجله خبری تحلیلی تدبیرگران دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *