ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی جدید در شرکت‌های دانش بنیان


توسعه اقتصاد دانش بنیان یکی از محورهای اصلی برنامه‌ریزی‌های اقتصادی کشور محسوب می‌شود. در این راستا، صندوق نوآوری و شکوفایی با اهدافی بلندپروازانه، برای ایجاد نیم میلیون فرصت شغلی جدید تا سال ۱۴۰۷ اعلام آمادگی کرده است.

هدف‌گذاری‌های راهبردی برای اشتغالزایی

سیاوش ملکی فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی، تأکید دارد که توسعه اشتغال دانش بنیان نیازمند حمایت و پشتیبانی مداوم است. این صندوق با نگاهی ژرف به اهمیت اقتصاد دانش بنیان در تولید ناخالص داخلی، به دنبال تحقق سهم ۷ درصدی از این بخش است.

افزایش صادرات و رشد تولید

ملکی فر با اشاره به اهمیت افزایش صادرات دانش بنیان، از هدف‌گذاری برای رسیدن به عدد ۶ میلیارد یورو در صادرات دانش بنیان خبر داد. همچنین، برنامه‌ریزی برای رسیدن به رشد تولید دانش بنیان تا ۶ هزار و ۶۰۰ همت فروش نیز از دیگر اهداف اعلام شده است.

توجه به فناوری‌های نوین و چالش‌های اساسی

صندوق نوآوری و شکوفایی، علاوه بر توسعه اشتغال، صادرات و تولید، به دو حوزه عمودی فناوری‌های نوظهور و آینده‌ساز و نیازها و چالش‌های اساسی کشور نیز توجه ویژه‌ای دارد. این دو حوزه شامل زیست‌فناوری، هوش مصنوعی، میکروالکترونیک، توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر، امنیت غذایی و آب می‌شود.

چشم‌اندازی روشن برای آینده

با تحقق این برنامه‌ریزی‌ها، صندوق نوآوری و شکوفایی امیدوار است که نه تنها در رشد اقتصادی کشور نقش مؤثری داشته باشد، بلکه با افزایش توان رقابتی در عرصه جهانی، موجبات توسعه پایدار را فراهم آورد. این رویکرد، ضمن ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، بستر مناسبی برای نوآوری و کارآفرینی در حوزه‌های مختلف علمی و فناوری فراهم می‌کند و افق‌های جدیدی را برای جوانان و نسل‌های آینده گشوده است.

با احترام ، مجله خبری تدبیرگران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *