فعال بودن ۱۰ فروشگاه زنجیره‌ای دارای ناظر بهداشتی دامپزشکی در لرستان

در گزارشی از لرستان، مدیرکل دامپزشکی این استان اعلام کرد که ۱۰ فروشگاه زنجیره‌ای که مواد خام دامی مانند گوشت قرمز و سفید عرضه می‌کنند، تحت نظر ناظران بهداشتی دامپزشکی قرار دارند.

نظارت شامل قطعه بندی و بسته‌بندی گوشت

مصطفی زبردست، مدیرکل دامپزشکی لرستان، اظهار کرد که این فروشگاه‌ها که در عرضه گوشت‌های قرمز و سفید فعالیت می‌کنند، تحت نظارت دامپزشکی استان قرار دارند و عملیات قطعه‌بندی و بسته‌بندی گوشت تحت نظر این اداره انجام می‌شود.

تأکید بر نظارت بر سلامت مواد خام دامی

زبردست تصریح کرد که نظارت بر سلامت مواد خام دامی مصرفی یکی از وظایف خطیر این اداره است. اقدامات این اداره در راستای صیانت از حقوق مصرف‌کننده به شمول استقرار ناظران بهداشتی دامپزشکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای معتبر در سطح استان است.

توسعه نظارت بر ارائه محصولات دامی

او اظهار کرد که هدف این نظارت تأکید بر اجرای اصول بهداشت و مدیریت بیماری‌ها در مراحل تولید و فرآوری محصولات دامی تا عرضه در بازار است. این نظارت بر امنیت و سلامت مصرف‌کنندگان هدفمند است.

حضور گسترده ناظران بهداشتی در فروشگاه‌ها

زبردست تصریح کرد که در حال حاضر ۱۰ فروشگاه زنجیره‌ای در لرستان دارای ناظران بهداشتی دامپزشکی مستقر هستند. این تدابیر هوشمندانه با هدف تضمین سلامتی و کاهش خطر بروز بیماری‌ها در محصولات دامی انجام می‌شود.

اهمیت نظارت بر امنیت مواد غذایی

این اقدامات نشان از پیشرفت و توجه به امنیت مواد غذایی در استان لرستان دارد. نظارت فعال از مراحل ابتدایی تولید تا مرحله نهایی عرضه به بازار، مسئولیت اداره کل دامپزشکی استان به منظور حفظ سلامت عمومی و رضایت مصرف‌کنندگان.

اخبار روز را در مجله خبری تحلیلی تدبیرگران دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *