آغاز بزرگترین رویداد طلایی ایران از فردا

پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی طلا، جواهر، نقره، ساعت و صنایع وابسته، بزرگترین رویداد طلایی ایران، از فردا در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی مجموعه ایران مال برگزار خواهد شد. این خبر توسط حجت شفایی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی ایران اعلام شده است.

اهمیت و ویژگی‌های نمایشگاه امسال

نمایشگاه امسال متفاوت‌تر از نمایشگاه‌های سال‌های گذشته خواهد بود. بازدیدکنندگان می‌توانند تمام چرخه تولید طلا و جواهر را از طراحی تا تولید در این نمایشگاه از نزدیک مشاهده کنند. بیش از ۱۴۰ شرکت و هلدینگ‌های مختلف با بیش از ۳۵ زیر مجموعه در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

محدودیت‌های تحریم و حضور شرکت‌های خارجی

به دلیل تحریم‌های آمریکا بر صنعت طلا و فلزات گرانبها، متاسفانه شرکت‌های خارجی نمی‌توانند در این نمایشگاه حضور داشته باشند. با این حال، نمایندگان ۱۰ کشور از جمله ایتالیا، ترکیه، چین و آلمان در حوزه ماشین‌آلات و تجهیزات حضور دارند.

چالش‌های صادرات مصنوعات طلا

به دلیل وجود تحریم‌ها، فعالیت‌های صادراتی در حوزه مصنوعات طلا محدود شده و تنها به کشورهایی که تحریم‌های آمریکا را رعایت نمی‌کنند، می‌توان صادرات انجام داد. امسال حدود ۸۰۰ کیلو مصنوعات طلا از کشور صادر شده است.

بازدید رایگان و کلاس‌های آموزشی

بازدید از این نمایشگاه برای شهروندان رایگان است و در حاشیه نمایشگاه کلاس‌های آموزشی به صورت رایگان برگزار می‌شود. این فرصت مناسبی برای علاقه‌مندان به صنعت طلا و جواهر است تا با جدیدترین دستاوردها و فناوری‌های این صنعت آشنا شوند.

نتیجه‌گیری: فرصتی برای تقویت صنعت طلا و جواهر ایران

برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی طلا و جواهر ایران فرصتی است برای تقویت و نمایش دستاوردهای این صنعت. با وجود چالش‌های تحریمی، این نمایشگاه فرصتی برای همکاری‌های داخلی و بین‌المللی و ارتقاء جایگاه صنعت طلا و جواهر ایران در بازارهای جهانی است.

اخبار روز را در مجله خبری تحلیلی تدبیرگران دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *