بمباران ساختمان نهاد بلژیکی در غزه شوکه کننده است


رییس آژانس توسعه بلژیک (Enabel)، ژان وان واتر، در یک مصاحبه با خبرگزاری آناتولی، واکنش خود را به تخریب کامل دفتر این نهاد در نوار غزه از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیل ابراز داشت. وی اعلام کرد که خبر تخریب این ساختمان، که محل ارائه خدمات آموزشی و بهداشتی بود، او را به شدت شوکه کرده است.

تأکید بر اطلاع اسرائیل از موقعیت ساختمان

واتر با تأکید بر اینکه مقامات اسرائیلی از موقعیت دقیق و تعلق این ساختمان به بلژیک آگاه بوده‌اند، ابراز امیدواری کرد که این اقدام عمدی نبوده باشد. وی بیان کرد که دفتر آژانس پیش از این حمله تخلیه شده بود و به همین دلیل خوشبختانه تلفات جانی درپی نداشت.

برنامه‌ریزی برای ادامه فعالیت‌ها در غزه

رییس آژانس توسعه بلژیک همچنین اعلام کرد که فعالیت‌های آن‌ها در غزه به پایان نرسیده و در حال بررسی راه‌هایی برای ادامه خدمت‌رسانی پس از پایان حملات هستند. وی بر اهمیت ادامه حمایت از مردم غزه در بخش‌های آموزشی و بهداشتی تأکید کرد.

واکنش وزارت امور خارجه بلژیک

حاجه لهبیب، وزیر امور خارجه بلژیک، نیز با انتشار پستی در شبکه‌های اجتماعی به تخریب ساختمان آژانس توسعه بلژیک در غزه واکنش نشان داد. وی با اشتراک‌گذاری تصاویری از ویرانی‌ها، این اقدام را غیرقابل قبول خواند و تأکید کرد که هدف قرار دادن ساختمان‌های غیرنظامی نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.

وزیر امور خارجه بلژیک همچنین اعلام کرد که سفیر اسرائیل در بلژیک را برای توضیح در این باره به وزارت امور خارجه احضار کرده است. این اقدام نشان‌دهنده اعتراض جدی بلژیک به این تجاوز و تخریب عمدی می‌باشد.

نتیجه‌گیری

تخریب ساختمان آژانس توسعه بلژیک در غزه نه تنها باعث شوک و نگرانی مقامات بلژیکی شده بلکه نمونه‌ای از تداوم نقض حاکمیت و حقوق بشر در منطقه توسط اشغالگران قدس است. این اقدامات تجاوزکارانه نه تنها به زیان مردم غزه بلکه به زیان تمام جامعه بین‌المللی است.

اخبار روز را در مجله خبری تحلیلی تدبیرگران دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *