واکنش روسیه به حمله آمریکا به عراق و سوریه

در پاسخ به اقدامات اخیر نظامی آمریکا در خاورمیانه، روسیه خواستار بررسی جدی و فوری این تجاوزات در شورای امنیت سازمان ملل شده است. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، بر ضرورت توجه جامعه بین‌المللی به این موضوع تاکید کرد.

موضع روسیه در قبال حملات آمریکا

زاخارووا با اشاره به اینکه این حملات نقض آشکار قوانین بین‌المللی است، اعلام کرد که روسیه این اقدامات تجاوزکارانه آمریکا و انگلیس را به شدت محکوم می‌کند. او افزود که این حملات به دنبال ایجاد درگیری‌های بیشتر در منطقه و وارد کردن کشورهای بزرگ منطقه به این درگیری‌ها هستند.

دعوت به بررسی در شورای امنیت

روسیه از اعضای شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهد که به سرعت نسبت به بررسی این حملات اقدام کنند. این کشور بر این باور است که تنها با مداخله شورای امنیت می‌توان جلوی تکرار چنین تجاوزاتی را گرفت و به حفظ صلح و امنیت در منطقه کمک کرد.

تاکید بر نقض قوانین بین‌المللی

زاخارووا تأکید کرد که حملات آمریکا و انگلیس نه تنها نقض آشکار حاکمیت کشورهای مستقل است بلکه بی‌توجهی آشکار به قوانین و معاهدات بین‌المللی را نشان می‌دهد. او افزود که روسیه از تمامی اقدامات لازم برای مقابله با این تجاوزات و حمایت از کشورهای مورد حمله استفاده خواهد کرد.

نتیجه‌گیری

روسیه با تأکید بر اهمیت حل و فصل این مسئله در سطح بین‌المللی، امیدوار است که بررسی‌های شورای امنیت بتواند به جلوگیری از تکرار چنین اقدامات تجاوزکارانه‌ای کمک کند. این کشور بر اهمیت حفظ صلح و ثبات در منطقه تأکید دارد و از جامعه بین‌المللی می‌خواهد تا در برابر این نقض قوانین بین‌المللی ایستادگی کند.

اخبار روز را در مجله خبری تحلیلی تدبیرگران دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *