بن‌ گویر، نتانیاهو را تهدید کرد

در حالی که رژیم صهیونیستی در مواجهه با بحران عدم پیشرفت نظامی در غزه قرار دارد، اختلافات و درگیری‌ها در میان مقامات این رژیم به اوج خود رسیده است.

تهدید وزیر امنیت داخلی به نخست‌وزیر

به گزارش الجزیره، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، «بن گویر»، نخست‌وزیر این رژیم، «بنیامین نتانیاهو» را تهدید کرده است. تهدیداتی که به نظر می‌رسد در پس پایان جنگ مخصوصاً پیچیدگی‌های کابینه را افزایش خواهد داد.

عدم موافقت با توافقات پایان جنگ

وی افزوده است که هرگز با هیچ توافقی که پایان جنگ را در بر بگیرد، موافقت نخواهند کرد. این تهدیدات نشان از عدم رضایت مقامات امنیتی این رژیم نسبت به توافقات پایان جنگ دارد.

پیچیدگی‌ها در کابینه رژیم

مقامات دیگر نیز اظهارات تندی داشته‌اند. بتسییل اسموتریچ، وزیر تندرو دیگر، اعلام کرده است که در صورت پایان جنگ، کابینه جدیدی در کار نخواهد بود. او همچنین به اشتباه اعتقاد به این دارد که امکان آزاد کردن اسراییل از حماس و شروع دوباره جنگ یک توهم است.

نگرانی‌ها از تأثیر حوثی‌ها

وزیر راه و ترابری نیز با تأکید بر تأثیرگذاری اقدامات ارتش یمن در دریای سرخ و دریای عرب، اظهار کرد که ناچار به برنامه‌ریزی انتقال زمینی کالا از هند به اسرائیل شده‌اند.

نیاز به تغییر در سیاست داخلی

یاییر لاپید، رییس جریان مخالف کابینه فعلی رژیم، نیز تأکید دارد که اسرائیل نیازمند تغییر است و باید تاریخی را برای برگزاری انتخابات و مدیریت آن مشخص کند تا اقدامات جنگی این کشور آسیب نبیند.

شک‌ها در میان شهروندان

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم نیز اعلام کرده است که ۵۳ درصد از شهرک‌نشینان به باور دارند که اقدامات نتانیاهو در خصوص جنگ غزه از منافع شخصی او نشات می‌گیرد.

اخبار روز را در مجله خبری تحلیلی تدبیرگران دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *