تصمیم کابینه پاکستان برای اتمام تنش با ایران

به گزارش جام جم آنلاین، خبرگزاری رویترز اعلام کرد که دولت پاکستان تصمیم گرفته به پایان مناقشه با ایران بپردازد و روابط دیپلماتیک کامل خود را با تهران مجدداً برقرار سازد.

تأیید پیشبرد امور

به گفته منابع، کابینه پاکستان در جلسه‌ای به ریاست نخست‌وزیر، اقدامات لازم برای احیای کامل روابط دیپلماتیک با ایران را تأیید کرد.

آرمان همکاری با ایران

پیش از این، وزیر امور خارجه پاکستان اعلام کرده بود که اسلام‌آباد به همکاری با ایران به عنوان یک “کشور دوست” تمایل دارد و بر ضرورت از بین بردن تنش‌ها میان دو کشور تأکید کرده بود.

جلسه با سران سرویس‌های نظامی

نخست‌وزیر پاکستان در راستای “بازبینی‌های گسترده امنیتی بعد از حوادث میان ایران و پاکستان” با سران سرویس‌های نظامی کشور خود جلسه داد.

تایید حملات نظامی

گزارش‌ها حاکی از این است که رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان و رئیس نهاد‌های اطلاعاتی نیز در این جلسه حضور داشته‌اند. این اقدام نقلی از حمله موشکی ایران به پاکستان بود، که باعث تعلیق تمامی تعاملات دوجانبه با تهران شد.

زمانبندی بازگشت

نخست‌وزیر پاکستان پس از حمله موشکی ایران، سفرش به نشست “مجمع جهانی اقتصاد” در “داووس” هلند را ناتمام گذاشته و به کشورش بازگشته بود.

پایان تنش در روابط

تنش‌ها در روابط دو کشور پس از حمله ایران به مخفیگاه‌های تروریستی در استان سیستان و بلوچستان پاکستان شروع شد. در پی این حمله، واکنش پاکستان و اعلام حمایت از ایران، قدمی به سمت اتمام مناقشه بین دو کشور بود.

اخبار روز را در مجله خبری تحلیلی تدبیرگران دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *