شناسایی ۱۸ نقطه پرخطر در کرج

به گزارش صدا و سیما، حسین فاضلی هریکندی، رییس دادگستری البرز، اعلام کرد که ۱۸ نقطه پرخطر در شهر کرج مشخص شده است و شهرداری مسئولیت رفع این نقاط را در اولویت قرار داده است.

اصلاح نقاط حادثه‌خیز و گره‌های ترافیکی

فاضلی هریکندی تاکید کرد که شهرداری باید به اصلاح ۶ نقطه حادثه‌خیز، حل ۲ گره ترافیکی، افزایش سکوهای فرود بالگرد برای موارد اورژانسی، آماده سازی معابر برای تردد عابران، و تجهیز دوربین‌های نظارتی به فیبر نوری اقدام کند.

نقش اهمیتی دستگاه‌ها در کاهش تصادفات

رییس دادگستری البرز با اشاره به نقش ۳۰ دستگاه در کاهش تصادفات، اظهار کرد که جرایم مرتبط با سوانح رانندگی جزو ۱۰ جرم اول کشور هستند و در استان البرز جایگاه بالایی دارند.

آمار تصادفات رانندگی در البرز

فاضلی هریکندی اعلام کرد: “در ۹ ماهه امسال، هفت هزار و ۶۹ پرونده مرتبط با تصادفات تشکیل شده است که جایگاه پانزدهم را در فراوانی پرونده‌ها در استان البرز دارد. این آمار نشان دهنده اهمیت و حساسیت ماجرا است.”

اجرای پایلوت قانون جدید شورای حل اختلاف در البرز

او همچنین به اجرای پایلوت قانون جدید “شورای حل اختلاف” اشاره کرد که پیش بینی می‌کند برخی از جرایم غیرعمدی، از جمله تصادفات، بدون طرح در دادسرا مستقیماً در دادگاه‌های صلح مورد رسیدگی قرار گیرد. این قانون در استان البرز از اول اردیبهشت ۱۴۰۳ به عنوان یکی از ۶ استان منتخب اجرا خواهد شد.

اخبار روز را در مجله خبری تحلیلی تدبیرگران دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *