«جان کربی» ایران را به حمایت از ارتش یمن متهم کرد

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، «جان کربی»، در اظهارات جدیدی ادعا کرد که ایران به حمایت از حوثی‌ها، یعنی ارتش ملی یمن، متهم است. این تصریحات در یک مصاحبه با شبکه تلویزیونی اِن بی سی به گوش رسیده است.

پیش‌نمایش مذاکرات برای آزادسازی اسیران

کربی اعلام کرد که آمریکا در حال مذاکرات بسیار جدی با همتایان خود در خصوص آزادسازی اسیران در یمن است. با این حال، هنوز هیچ توافقی به دست نیامده و مذاکرات ادامه دارد.

نقش «مک گورک» در تسریع فرآیند مذاکرات

تأکید شد که «مک گورک»، هماهنگ کننده آمریکا در امور خاورمیانه، یک هفته پیش در دوحه برای بررسی امکانات پیشرفت در زمینه مذاکرات حاضر بوده است.

اهمیت راه‌حل دو دولتی برای جلب صلح و امنیت

سخنگوی شورای امنیت ملی بیان کرد که رئیس جمهور، جو بایدن، به دستیابی به راه حل دو دولتی بسیار خوشحال است و معتقد است که این راه بهترین گزینه برای حفظ صلح و امنیت در منطقه می‌باشد.

اقرار از عدم درگیری در جنگ یمن

جان کربی در خصوص وضعیت یمن ادعا کرد: «ما در یمن در حال جنگ نیستیم و هدف از اقدامات ما متوقف کردن تهدیدات حوثی‌ها مطابق با قوانین سازمان ملل است.» و افزود: «آن‌ها توانایی‌های تهاجمی دارند؛ اما باید تصمیم درستی بگیرند، در غیر این‌صورت به عملیات خود ادامه می‌دهیم.»

اتهام به ایران درباره حملات در دریای سرخ

در ادامه، کربی به اتهامات این کشور علیه تهران افزود: «می‌دانیم که اگر حمایت ایران از حوثی‌ها نبود، شاهد این حملات در دریای سرخ نبودیم.»

نتیجه‌گیری: تحولات جدید در سیاست خارجی آمریکا

در خلاصه، تصریحات «جان کربی» نشان‌دهنده تحولات جدید در سیاست خارجی آمریکا و نگرانی‌ها درباره نقش ایران در منطقه می‌باشد. این مسائل به عنوان یکی از مهم‌ترین موضوعات مورد بحث در راستای حفظ امنیت و استقرار صلح در خاورمیانه مطرح می‌شوند.

اخبار روز را در مجله خبری تحلیلی تدبیرگران دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *