دهه فجر بهترین فرصت برای جهاد تبیین و حضور در صحنه است


دهه فجر، یادآور پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، بهترین فرصت برای ارتقای آگاهی و تقویت جهاد تبیین در جامعه است. در استان اردبیل، مدیریت دامپزشکی با استفاده از این فرصت، برنامه‌ریزی وسیعی برای انجام فعالیت‌های مختلف انجام داده است. مهدی فیضی، مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل، در جلسه شورای اداری که در سالن جلسات شهید قاسم سلیمانی برگزار شد، بر این مهم تاکید کرد.

تاکید بر حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن

فیضی، حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن را به عنوان یک وظیفه ملی، میهنی و اخلاقی-اسلامی معرفی کرد و اظهار داشت که این حضور، نمادی از مقاومت و حمایت مردم از انقلاب و آرمان‌های آن است.

جهاد تبیین و اهمیت آن در دامپزشکی

در جلسه مذکور، بر اهمیت جهاد تبیین و نقش آن در افزایش آگاهی جامعه پیرامون فعالیت‌های حیاتی دامپزشکی تاکید شد. فیضی به اهمیت این جهاد در تضمین سلامت و امنیت غذایی و ارتقاء شاخص‌های سلامت جامعه اشاره کرد و از ظرفیت‌های موجود برای ارتقای این مهم سخن گفت.

واکسیناسیون تب برفکی و برنامه‌های جهادی

ایشان همچنین از برنامه‌ریزی برای واکسیناسیون گسترده دام‌ها در برابر بیماری تب برفکی خبر داد و اعلام کرد که در فاز زمستانی (فاز دوم) طرح، پیش‌بینی می‌شود ۲ میلیون راس دام سبک و ۲۰۰ هزار راس دام سنگین تحت پوشش واکسیناسیون قرار گیرند. این طرح که به صورت کاملا رایگان اجرا می‌شود، بخشی از تلاش‌های دامپزشکی استان برای تامین سلامت دام‌ها و پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است.

اجرای رزمایش جهادی شهدای راه قدس

در ادامه، فیضی از برگزاری رزمایش جهاد دامپزشکی با عنوان شهدای راه قدس در دهه فجر اطلاع داد. این رزمایش که با همکاری بسیج سازندگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام می‌شود، شامل ارائه خدمات رایگان تخصصی جهاد دامپزشکی به دامداران است.

نتیجه‌گیری

استفاده از دهه فجر به عنوان یک فرصت برای تقویت جهاد تبیین و افزایش حضور در عرصه‌های مختلف، به ویژه در حوزه دامپزشکی، نشان‌دهنده تلاش‌های گسترده برای بهبود شرایط سلامت و امنیت غذایی در جامعه است. این اقدامات، که با هدف امیدآفرینی، اعتمادافزایی و ایجاد نشاط اجتماعی صورت می‌گیرند، حساسیت و اهمیت فعالیت‌های دامپزشکی را در جامعه بیش از پیش نمایان می‌سازد.

اخبار روز را در مجله خبری تحلیلی تدبیرگران دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *