مراسم سوگواری شهادت امام موسی کاظم(ع) برگزار می‌شود


آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) میزبان مراسم عزاداری و سوگواری به مناسبت شهادت امام موسی کاظم(ع)، هفتمین پیشوای شیعیان، خواهد بود. این مراسم که با هدف گرامیداشت یاد و خاطره آن امام همام برگزار می‌شود، فرصتی برای عاشقان و دلباختگان اهل بیت(ع) است تا در سوگ ایشان به سوگواری پرداخته و ارادت خود را نشان دهند.

برنامه‌ریزی برای مراسم شب شهادت

مراسم ویژه شب شهادت امام موسی کاظم(ع) در تاریخ ۱۶ بهمن ماه، بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء، در شبستان امام خمینی(ره) برپا خواهد شد. در این شب، سخنرانی ارزشمند آیت الله صفایی بوشهری به عنوان بخشی از برنامه پیش‌بینی شده است تا مؤمنین را با فضایل و مقام علمی و معنوی آن حضرت بیشتر آشنا سازد. همچنین، قرائت زیارت‌نامه و مرثیه‌سرایی توسط هنرمندان برجسته، جلوه‌ای خاص به این مراسم خواهد بخشید.

برگزاری مراسم در ظهر شهادت

در روز بعد، مصادف با ۱۷ بهمن ماه و ظهر شهادت امام کاظم(ع)، مراسمی با شکوه‌تر در همان شبستان برگزار می‌گردد. حجت‌الاسلام والمسلمین علوی تهرانی به عنوان سخنران و مهدی سماواتی به عنوان مداح و مرثیه‌خوان، به ارائه بخش‌هایی از زندگی و سیره آن امام بزرگوار خواهند پرداخت. این مراسم به منظور ایجاد فضایی معنوی و افزایش آگاهی نسل جوان نسبت به سیره اهل بیت(ع) تدارک دیده شده است.

اهمیت حضور در مراسم سوگواری

شرکت در مراسم سوگواری امام موسی کاظم(ع) فرصتی است برای تجدید عهد و پیمان با آموزه‌های اهل بیت(ع) و تأکید بر ادامه راه آنان. این مراسم نه تنها به عزاداران امکان می‌دهد تا ارادت خود را به امام(ع) ابراز دارند، بلکه فرصتی برای تعمیق بینش دینی و معنوی آن‌ها نیز محسوب می‌شود. شرکت در این مراسم، بیانگر همبستگی و وحدت امت اسلامی در سایه سار معارف اهل بیت(ع) است.

با توجه به اهمیت و جایگاه ویژه امام موسی کاظم(ع) در میان شیعیان، حضور در این مراسم معنوی، به منزله گرامیداشت مقام والای امامت و رهبری در تاریخ اسلام است. دعوت از تمامی مؤمنین برای شرکت در این مراسم، بیانگر ارادت و عشق به خاندان پاک پیامبر(ص) و تمسک به ریسمان محکم الهی است.

اخبار روز را در مجله خبری تحلیلی تدبیرگران دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *