پایگاه های آمریکا در سوریه با پهپاد مورد حمله قرار گرفت

دقایقی پیش، مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که دو پایگاه نظامی آمریکایی در شرق سوریه تحت حمله پهپادها قرار گرفته‌اند. این اقدام به عنوان واکنشی به حضور نظامیان آمریکایی در منطقه انجام شده است.

حمله به پایگاه‌های آمریکایی

با توجه به اعلام مسؤولیت توسط مقاومت اسلامی عراق، پایگاه نظامی آمریکایی در روستای الخضرا، واقع در حومه دیرالزور در شرق سوریه، هدف حمله پهپادها قرار گرفت. این روستا به عنوان محل استقرار نظامیان آمریکایی در پایگاه میدان نفتی العمر شناخته می‌شود.

انفجار در پایگاه الشدادی

گزارش‌ها حاکی از شنیده شدن صدای انفجار در پایگاه نظامیان آمریکایی در شهر الشدادی در جنوب استان الحسکه است. شبکه المیادین اطلاعاتی ارائه داده که نشان می‌دهد نیروهای آمریکایی در پایگاه الشدادی در تلاش برای مقابله با حمله موشکی فعال شده‌اند.

تدابیر ضد هوایی

ضد هوایی نیروهای آمریکایی در پایگاه الشدادی به منظور مقابله با هر گونه حمله‌ای فعال شده و در حال اتخاذ تدابیر ایمنی است.

خاتمه

با توجه به این حوادث، موضوع حملات به پایگاه‌های نظامی آمریکایی در مناطق مختلف جهان به دلیل حضور نظامیان آمریکایی در این مناطق به ویژه در خاورمیانه به طرح مطالبات و اعتراضات جدیدی منجر شده است. باید دید که آیا این حوادث نقطه شروعی برای تغییرات در روابط منطقه‌ای خواهد بود یا خیر.

اخبار روز را در مجله خبری تحلیلی تدبیرگران دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *