شهادت یک مرزبان در درگیری با اشرار مسلح در نقطه صفر مرزی


در حماسه‌ای از شجاعت و وظیفه‌شناسی، مرزبانان استان خراسان جنوبی در نقطه صفر مرزی، در درگیری با اشرار مسلح، بار دیگر جانفشانی خود را به نمایش گذاشتند. این رویداد، تأییدی بر ایستادگی و دلاورمردی نیروهای مرزبانی ایران در حفظ امنیت پایدار مرزها است.

وقایع درگیری؛ روایتی از شجاعت در «چاهمگو»

سردار حسین دهکی، فرمانده مرزبانی استان خراسان جنوبی، جزئیاتی از درگیری دلیرانه مرزبانان با اشرار مسلح در منطقه مرزی چاهمگو را تشریح کرد. بر اساس گزارش‌ها، نیروهای مرزبانی که برای حفاظت و حراست از مرزهای ایران در این منطقه حضور داشتند، به مواجهه با اشرار پرداختند و با شجاعت تمام، آنها را به چالش کشیدند.

حماسه‌ای از ایثار؛ شهادت «علیرضا موذن»

در این نبرد نابرابر، سه تن از مرزبانان به شدت مجروح شدند که متأسفانه، ستوان یکم علیرضا موذن، از آن جمله، بر اثر شدت جراحات وارده در حین انتقال به بیمارستان به مقام والای شهادت نائل آمد. این شهید بزرگوار که مجرد و اهل شهرستان بیرجند بود، نمونه‌ای از جوانان وطن‌پرست و فداکار ایران زمین است.

پیام‌های تبریک و تسلیت؛ ادای احترام به شهید و خانواده‌اش

سردار دهکی ضمن تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت ستوان یکم موذن، این ضایعه را به خانواده این شهید و جامعه مرزبانی تسلیت گفت. شهادت این قهرمان نشان از ارزش‌های بلند و تعهد بی‌دریغ نیروهای مسلح در دفاع از مرزها و حفظ امنیت ملی دارد.

تجدید عهد با ارزش‌های ایثار و شهادت

این واقعه، یادآور دلاورمردی‌ها و ایثارگری‌های نیروهای مرزبانی است که بی‌وقفه و با اهتمام تمام، امنیت مرزهای کشور را حفظ می‌کنند. جامعه ایرانی ضمن ادای احترام به روح پرفتوح شهدای مرزبانی، بر عهد خود برای پاسداشت ارزش‌های والای ایثار و شهادت مجدداً تأکید می‌نماید.

در پایان، یاد و خاطره شهید علیرضا موذن و تمامی شهدایی که در راه دفاع از مرزها و امنیت کشور جان خود را فدا کرده‌اند، گرامی داشته می‌شود. این شهدا نماد افتخار و سرافرازی ایران زمین هستند و نام‌شان بر تارک تاریخ این مرز و بوم همیشه ماندگار خواهد ماند.

اخبار روز را در مجله خبری تحلیلی تدبیرگران دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *