صادرات ۵۰۰۰ محموله محصولات باغی مازندران به خارج از کشور


در یک اتفاق نویدبخش برای بخش کشاورزی ایران، سازمان جهاد کشاورزی مازندران از صادرات ۵۰۰۰ محموله محصولات باغی از این استان به نقاط مختلف جهان خبر داده است. این امر نشان از تلاش‌های مستمر و موفقیت‌آمیز این استان در افزایش تولید و صادرات محصولات با کیفیت به بازارهای بین‌المللی دارد.

پیشتازی در صادرات نارنگی، پرتقال و کیوی

بابک مومنی، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران، در گفت‌وگو با ایسنا، اطلاعاتی را در مورد حجم و نوع محصولات صادراتی این استان ارائه داد. بر اساس این گزارش، تا ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۲، ۵ هزار و ۴۶۷ محموله شامل نارنگی، پرتقال و کیوی به وزن ۱۱۷ هزار و ۳۳۳ تن به خارج از کشور صادر شده است.

ارقام چشمگیر در صادرات

توزیع این صادرات به شرح زیر است:

  • هزار و ۳۱۹ محموله نارنگی به وزن ۲۵ هزار و ۱۲۱ تن
  • سه هزار و ۸۲ محموله پرتقال به وزن ۶۷ هزار و ۸۱۲ تن
  • هزار و ۶۶ محموله کیوی به وزن ۲۴ هزار و ۴۰۰ تن

این آمار، روند صادرات محصولات باغی مازندران را با شتاب خوبی نشان می‌دهد، که امیدواری‌هایی را برای دستیابی به بازارهای جدید و گسترش صادرات ایجاد کرده است.

تلاش‌های مستمر برای افزایش کیفیت و صادرات

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران تاکید کرد که تلاش‌ها و برنامه‌های زیادی در سال‌های اخیر برای افزایش دانش و مهارت باغداران و تولید محصولات باکیفیت صورت گرفته است. این امر نتایج مثبتی را در افزایش صادرات به همراه داشته و موجب شده تا محصولات باغی مازندران به عنوان برندهایی شناخته شده در بازارهای جهانی مطرح شوند.

نقش گواهی‌های قرنطینه‌ای در تسهیل صادرات

مومنی همچنین بر اهمیت اخذ گواهی‌های قرنطینه‌ای برای تسهیل فرآیند صادرات تاکید کرد. این گواهی‌ها نقش کلیدی در تضمین سلامت و استانداردهای بین‌المللی محصولات دارند و به تسریع روند صادرات کمک شایانی می‌کنند.

صادرات محموله‌های محصولات باغی مازندران به خارج از کشور، نمادی از توانایی و پتانسیل بالای این استان در تولید و عرضه محصولات کشاورزی باکیفیت است. این موفقیت، نتیجه تلاش‌های مشترک باغداران، متخصصین و مسئولین استانی است که با هدف رشد و توسعه پایدار بخش کشاورزی و ارتقاء جایگاه ایران در بازارهای جهانی انجام گرفته است.

اخبار روز را در مجله خبری تحلیلی تدبیرگران دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *