قالیباف: بخش اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ تا چهارشنبه قطعی می‌شود


رئیس مجلس شورای اسلامی، محمدباقر قالیباف، اعلام کرده است که تکمیل و تصویب بخش نخست لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ تا روز چهارشنبه هفته جاری به پایان خواهد رسید، که این نشان‌دهنده قدم‌های مهم در راستای ساماندهی امور مالی کشور است.

رویکرد نوین در تصویب بودجه

بر اساس فرآیند‌های قانونی و تلاش‌های مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان، اصلاحیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ با هدف رفع ابهامات و تامین اعتبارات مورد نیاز کشور به زودی نهایی خواهد شد. این اقدام نشان‌دهنده تعهد نهادهای قانونگذاری به پیشبرد اهداف توسعه‌ای و پاسخگویی به نیازهای عمومی است.

تأکید بر پویایی اقتصادی

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرده است که اصلاحات انجام شده در لایحه بودجه به منظور ایجاد انعطاف بیشتر در اجرای برنامه‌های اقتصادی و تسریع در فرآیندهای توسعه‌ای است. برداشت علی‌الحساب از منابع بودجه تا زمان تصویب جداول تفصیلی اجازه می‌دهد که دولت بتواند نیازهای فوری و ضروری را برآورده سازد.

نوآوری در بودجه‌ریزی

این تغییرات و اصلاحات در رویکرد بودجه‌ریزی کشور نشان دهنده تلاش برای انطباق بیشتر با شرایط متغیر اقتصادی و اجتماعی است. این رویکرد نوین به دولت امکان می‌دهد که با سرعت و انعطاف بیشتری نسبت به تحولات و نیازهای اجتماعی و اقتصادی واکنش نشان دهد.

اخبار روز را در مجله خبری تحلیلی تدبیرگران دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *