پلمب ۸۴ واحد آلاینده هوای تهران

در اخبار اجتماعی و محیط زیست امروز، معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل محیط زیست استان تهران اعلام کرد که ۸۴ واحد آلاینده هوای تهران در مناطق جنوب و جنوب‌شرقی این استان پلمب شده‌اند. این اقدام به منظور مقابله با طغیان پسماندسوزی و کاهش آلودگی هوای تهران به‌ویژه در مناطق آسیب‌پذیر انجام شده است.

گشت و پایش شبانه‌روزی اداره‌کل محیط زیست

زهره عبادتی، معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل محیط زیست تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: از ابتدای فصل پاییز، با افزایش پدیده وارونگی هوا و افزایش غلظت آلاینده‌ها، ۸ جلسه کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا برگزار شده است. این کارگروه تصمیم به شناسایی و رصد واحدهای آلاینده گرفته است.

مصوبات کارگروه برای کاهش آلودگی

در این راستا، اداره‌کل محیط زیست تهران گشت و پایش‌های شبانه‌روزی را فعال کرده و بیش از 2200 واحد مستعد آلودگی هوا را از ابتدای پاییز رصد کرده است. به تعداد ۱۹۴ اخطاریه به واحدهای آلاینده ابلاغ شده و ۸۴ واحد که تاکنون آلودگی خود را بهبود نداده‌اند، توسط تیم‌های اداره‌کل محیط زیست تهران پلمب شده‌اند.

تقویت نظارت بر مراکز معاینه فنی و خودروها

به عنوان بخشی از اقدامات افزایش نظارت بر آلودگی هوا، نظارت بر مراکز معاینه فنی نیز تقویت شده است. عبادتی اعلام کرد: از ابتدای پاییز تا الآن ۱۰۷ بار نظارت بر مراکز معاینه فنی انجام شده و یکی از مراکز تخلف داشته که در غرب تهران واقع شده، پلمب شده است.

پایش سوخت توزیعی و نیروگاه‌ها

برای کنترل آلودگی هوا، اداره‌کل محیط زیست شهر تهران نیز به رصد سوخت توزیعی در صنایع، نیروگاه‌ها، و جایگاه‌های سوخت می‌پردازد. تاکنون ۱۵ مورد پایش سوخت نیروگاه‌ها، پالایشگاه‌ها و جایگاه‌های سوخت انجام شده است.

تأثیرات پسماندسوزی بر آلودگی هوا

در پایان، عبادتی به اهمیت مسئله پسماندسوزی اشاره کرد و گفت: “پسماندسویی نقش مهمی در آلودگی هوای تهران ایفا می‌کند. این مشکل به خصوص در مناطق جنوب و جنوب‌شرقی استان تهران رواج دارد.” وی بیان کرد که با اقدامات قانونی و افزایش نظارت، باید از پدیده پسماندسویی جلوگیری کرد و با متخلفان مقابله شود.

اخبار روز را در مجله خبری تحلیلی تدبیرگران دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *