پیش‌بینی بارش‌ برف و باران در اردبیل


در پیش‌بینی‌های جدید هواشناسی، استان اردبیل خود را برای روزهایی ناپایدار و سرد با بارش‌های متنوع از برف و باران آماده می‌کند. تغییرات جوی پیش‌رو نشان از نفوذ سامانه‌های بارشی به این منطقه دارد که پوششی از سفیدی و طراوت را به همراه خواهد آورد.

بارش‌های متنوع در سراسر استان

با توجه به آخرین گزارش‌های هواشناسی اردبیل، انتظار می‌رود که شمال استان شاهد بارش باران در بیشتر ساعات باشد، در حالی که مرکز و جنوب استان نیز شاهد بارش‌های ترکیبی از برف و باران خواهند بود. این تغییرات جوی نتیجه نفوذ زبانه‌های پرفشار و افزایش رطوبت خزری است که منجر به افزایش ابر، مه و کاهش دید افقی در روزهای آینده خواهد شد.

هشدار سطح زرد و توصیه‌های هواشناسی

اداره کل هواشناسی استان اردبیل با صدور هشدار سطح زرد، از شهروندان خواسته است تا به توصیه‌های ایمنی توجه داشته باشند، به‌ویژه رانندگانی که قصد عبور از مناطق کوهستانی و جاده‌های برف‌گیر را دارند. این اقدامات پیشگیرانه به منظور جلوگیری از حوادث احتمالی و تضمین ایمنی شهروندان در شرایط نامساعد جوی صورت می‌گیرد.

پیش‌بینی روزهای آتی

گفته می‌شود این سامانه بارشی روز سه‌شنبه از استان خواهد گذشت، اما به دلیل تقویت زبانه‌های پرفشار، در روزهای بعد نیز شاهد بارش‌های پراکنده برف و باران به‌ویژه در مناطق مرکزی و شرقی استان خواهیم بود. با این حال، از روز چهارشنبه شاهد کاهش ناپایداری‌ها و جوی صاف تا قسمتی ابری در سراسر استان خواهیم بود که همراه با افزایش نسبی دما خواهد بود.

شهروندان اردبیلی و مسافرانی که قصد سفر به این استان را دارند، باید از آخرین وضعیت هواشناسی مطلع باشند و تدابیر لازم را برای مواجهه با شرایط جوی پیش‌رو در نظر بگیرند. اداره کل هواشناسی استان اردبیل به‌روزرسانی‌های لازم را از طریق وب‌سایت و کانال‌های رسمی اطلاع‌رسانی خواهد کرد تا شهروندان و مسافران بتوانند برنامه‌ریزی‌های خود را با آگاهی کامل از شرایط جوی انجام دهند.

اخبار روز را در مجله خبری تحلیلی تدبیرگران دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *