ادعای کاخ سفید: خواهان کاهش تنش در خاورمیانه هستیم


در گزارش جدید، مشاور امنیت ملی کاخ سفید اظهار کرد: “واشنگتن به رغم حملات به مواضع انصارالله یمن، دنبال کاهش تنش در خاورمیانه است.” این ادعا در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس مطرح شده و هدف اصلی آن جلب توجه به جلوگیری از گسترش درگیری و ایجاد شرایط برای کاهش تنش است.

چشم‌انداز جلوگیری از تشدید جنگ غزه

مشاور امنیت ملی اظهار کرد: “روند درگیری با حوثی ها به بررسی نفوذ آن‌ها در پایتخت‌های خاورمیانه متکی است.” واشنگتن در نظر دارد “مسیر” جلوگیری از تشدید جنگ غزه را به عنوان یک درگیری بزرگتر در نظر بگیرد.

همکاری منطقه‌ای برای کاهش تنش

با اشاره به همکاری با شرکای منطقه‌ای، ادعا شده است: “ما مشتاقانه با شرکای خود در سراسر منطقه کار می‌کنیم تا یک مسیر بدست آوریم اما مواجه با احتمال تشدید نیز آمادگی داریم.”

دفاع از امنیت اسرائیل

تلاش برای دفع تجاوز حوثی‌ها

مشاور امنیت ملی بیان کرد: “واشنگتن در تلاش است تا تجاوز حوثی‌ها در دریای سرخ را دفع کند.” این تلاش به منظور حفظ امنیت اسرائیل انجام می‌شود.

تضمین امنیت اسرائیل

وی افزود: “آینده غزه نمی‌تواند شامل تروریسم باشد و امنیت اسرائیل باید تضمین شود.” ادعا شده است که امنیت اسرائیل در این فرایند بسیار حائز اهمیت است.

حمایت از آزادی گروگان‌ها و ارسال کمک به فلسطینیان

مشاور امنیت ملی بیان کرد: “ما به تلاش برای آزادی گروگان‌ها ادامه خواهیم داد و اطمینان از رسیدن کمک‌های انسانی به فلسطینیان را حاصل خواهیم کرد.” این تعهد به همراه همکاری با کشورهای دیگر برای حل بحران در غزه مطرح شده است.

حمایت از گروه‌های مقاومت اسلامی

گروه‌های مقاومت در حمایت از غزه

با آغاز جنگ رژیم اسرائیل علیه غزه، گروه‌های مقاومت اسلامی در منطقه نقش مهمی در حمایت از مردم غزه ایفا کرده‌اند. این گروه‌ها در کنار بمب‌افکن‌های رژیم تل آویو، مسئولیت حمایت از مناطق مسکونی، آموزشی و درمانی غزه را بر عهده گرفته‌اند.

حملات به پایگاه‌های آمریکایی و تأکید بر هزینه حمایت از رژیم اسرائیل

گروه‌های عراقی بیش از ۱۰۰ بار به پایگاه‌های آمریکایی در عراق و سوریه حمله کرده‌اند. این حملات به عنوان یک اعتراض به حمایت آمریکا از رژیم اسرائیل در کشتار مردم غزه صورت گرفته است.

ادامه عملیات نظامی در دریای سرخ

نیروهای دریایی یمن اعلام کرده‌اند که عملیات نظامی علیه کشتی‌ها و منافع دشمن اسرائیلی در دریای سرخ تا زمان متوقف شدن تجاوزات به غزه ادامه خواهد داشت.

پاسخ جهانی به حوادث

حملات ائتلافی به انصارالله یمن

آمریکا و انگلیس به همراه ۸ کشور دیگر به دنبال قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برابر با حملات انصارالله یمن در دریای سرخ در تاریخ ۲۱ دی ماه گذشته اقدام کردند.

قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل

شورای امنیت سازمان ملل در تاریخ ۲۰ دی ماه قطعنامه‌ای را با شماره ۲۷۲۲ به تصویب رساند که از انصارالله یمن خواسته‌است حملات به محموله‌های تجاری و خطوط کشتیرانی را متوقف کند. این قطعنامه از تمامی طرف‌ها درخواست دارد تا تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به بحران شامل حمایت از گفت‌وگو و روند صلح یمن را تقویت کنند.

اخبار روز را در مجله خبری تحلیلی تدبیرگران دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *