۱۲۰ هزار لیتر گازوییل قاچاق در بندر شهید رجایی کشف شد

سرپرست فرماندهی یگان حفاظت سازمان بنادر و دریانوردی از کشف حدود ۱۲۰ هزار لیتر گازوییل قاچاق در قالب 6 کانتینر در مجتمع بندری شهید رجایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حمید بیرانوند با بیان اینکه مأموران یگان حفاظت بندر شهید رجایی در راستای اقدامات پیشگیرانه حفاظتی و رصد فعالیت‌های بندری به یک محموله کانتینری مشکوک شده بودند، گفت:

ماموران پس از بررسی میدانی و با هماهنگی مقام قضایی، محموله را بازگشایی کردند و خلاف ادعای صاحب بار مبنی بر حمل سنگ کوپ مرمریت، مشخص شد که 6 کانتینر حاوی حدود 120 هزار لیتر مواد مایع با ظن قاچاق گازوییل است.

وی افزود: پس از تشکیل پرونده قضایی، نمونه‌های مواد مکشوفه به آزمایشگاه ارسال و هویت آن ها توسط اداره کل استاندارد استان هرمزگان به عنوان گازوییل تأیید شد.

سرهنگ بیرانوند با اشاره به نقش یگان حفاظت سازمان بنادر و دریانوردی در حفظ امنیت بنادر، خاطرنشان کرد: کارکنان این یگان تحت تعلیمات دادستان در حوزه‌های قضائی مربوطه، ضابطه خاص محسوب شده و با تعهد و مهارت شغلی در جهت حفظ سرمایه صاحبان کالا و سرمایه گذاران تلاش می‌کنند.

وی همچنین بر اهمیت تربیت افسران تراز انقلاب در سه حوزه مهارتی (عمومی و تخصصی)، حقوق شهروندی و بصیرتی تأکید کرد و گفت: این امر در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص نقش دریاها و توسعه دریا محور در اقتصاد کشور دنبال می‌شود.

کشف این محموله قاچاق نشان از هوشیاری و اقدامات به موقع یگان حفاظت سازمان بنادر و دریانوردی در مبارزه با قاچاق کالا از طریق بنادر دارد.

به روز ترین اخبار در مجله خبری تدبیرگران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *