حدود ۳۵۰ هزار بیمار مزمن در نوار غزه بدون دارو هستند

در گزارش جدید وزارت بهداشت نوار غزه، مشکلات جدی بیماران مزمن در این منطقه بحرانی برجسته شده است. از تاریخ ۷ اکتبر، بیش از ۳۵۰ هزار بیمار مزمن بدلیل نداشتن داروهای مورد نیاز خود با چالش کنfronted روبرو هستند.

گسترش جنگ و آمار شهدا

به گزارشات وزارت بهداشت، آمار شهدای بمباران‌ها از ابتدای جنگ تاکنون به ۲۴,۲۸۵ نفر رسیده، که بیشترین قسمت آن‌ها زنان، کودکان، و جوانان کم سن است. همچنین، ۶۱,۱۵۴ نفر زخمی شده‌اند و بسیاری از افراد هنوز در زیر آوار گرفتار هستند.

ضرورت فوری تأمین داروها

اشرف القدری، سخنگوی وزارت بهداشت غزه، اظهار داشته که بیش از ۳۵۰ هزار بیمار مزمن در این منطقه بدون داروهای لازم مبتلا به وضعیتی ناگوار قرار دارند. نقص داروها تأثیرات جدی بر سلامتی این بیماران داشته و آسیب‌های جدی به ایشان وارد کرده است.

نیاز به حمایت بین‌المللی

القدره از نهادهای بین‌المللی خواسته است تا به‌صورت فوری به بیماران مزمن دارو ارائه دهند. تحمیل تحریم‌ها و نقص داروها از سوی برخی نهادها، وضعیت نابسامان نظام بهداشتی را در نوار غزه بیشتر تشدید کرده است.

چالشات گاز‌های پزشکی

وزارت بهداشت نیز به نقص گاز نیتروژن در اتاق‌های عمل و کمبود سایر گاز‌های پزشکی اشاره کرده است. این موارد موجب فرسودگی در خدمات پزشکی و عمل‌های جراحی می‌شود.

هشدارها از فعالان حقوق بشر

تحت شرایط فعلی جنگ، موسسات حقوق بشری و سازمان‌های بین‌المللی نیز هشدارهای خود را اعلام کرده‌اند. آنها به فوریت و تأمین نیازهای پزشکی و بهداشتی برای جلوگیری از فروپاشی سامان بهداشت در نوار غزه تأکید داشته‌اند.

در کل، وضعیت اورژانسی بیماران مزمن در نوار غزه نیازمند توجه فوری و حمایت بین‌المللی است.

اخبار روز را در مجله خبری تحلیلی تدبیرگران دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *