افزایش ۵۰۰ نفری ظرفیت اعتکاف کنندگان حرم مطهر امام رضا (ع)


بهنام، معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی، اعلام کرد که ظرفیت اعتکاف حرم با افزایش ۵۰۰ نفری به ۱۵۰۰ نفر افزایش یافته است. این اقدام به منظور پذیرش معتکفان بیشتر از سراسر کشور و دیگر نقاط جهان است.

گروه‌بندی معتکفان بر اساس گروه‌های سنی

به منظور بهره‌وری بیشتر، معتکفان در سه گروه سنی نوجوانان، جوانان، و بزرگسالان گروه‌بندی شده‌اند. این شامل نوجوانان تا ۲۰ سالگی، جوانان ۲۰ تا ۴۰ سال، و بزرگسالان ۴۰ سال به بالا می‌شود.

تنوع در مکان‌های اقامت معتکفان

بهنام تصریح کرد که معتکفین در شش شبستان مسجد گوهرشاد و سه شبستان دیگر از این افزایش ظرفیت بهره‌مند خواهند شد. این شبستان‌ها شامل میلانی برای نوجوانان، نهاوندی برای جوانان، و نجف‌آبادی برای معتکفان میانسال است.

جذب معتکفان از کشورهای مختلف

بهنام افزود که از مجموع ۱۵۰۰ معتکف رجبیه، ۸۵ درصد از قشر جوان و نوجوان تشکیل می‌شود. همچنین، در این دوره از اعتکاف، معتکفین از ۱۸ کشور دیگر نیز به جمع زائران پیوسته‌اند.

معرفی حلقه‌های معرفت با حضور استادان متخصص

پذیرفته‌شدگان در این دوره از اعتکاف رجبیه امسال از ۳۰ استاد متخصص در حلقه‌های معرفت بهره‌مند خواهند شد. این استادان با برگزاری مباحث معرفتی، سطح علمی و معنوی معتکفان را ارتقا خواهند داد.

با این گسترش ظرفیت، حرم مطهر رضوی دعوت می‌کند تا همگان از این فرصت بهره‌مند شده و با حضور در این محیط متبرک، به ارتقاء اعتبار معنوی خود بپردازند.

اخبار روز را در مجله خبری تحلیلی تدبیرگران دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *