اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز


در آستانه فرارسیدن ایام نوروز، کرمانشاه با داشتن آثار تاریخی بی‌بدیل و موزه‌های غنی، آماده پذیرایی از گردشگران و علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ است. علیرضا برشاهی، رئیس گروه موزه‌ها و اموال منقول اداره کل میراث فرهنگی استان، جزئیاتی از ساعت کاری اماکن تاریخی و موزه‌های استان در این ایام را اعلام کرده است.

افزایش ساعت بازدید از اماکن تاریخی

مجموعه فرهنگی تاریخی تاق بستان، به عنوان یکی از پربازدیدترین نقاط تاریخی استان، امسال با افزایش ساعات کاری، از ساعت ۸ صبح تا ۲۲ شب، میزبان گردشگران خواهد بود. این تمهیدات به منظور فراهم کردن فرصتی برای بازدید بیشتر گردشگران از این اثر تاریخی ارزشمند اتخاذ شده است.

دیگر اماکن تاریخی پربازدید استان

برشاهی همچنین به ساعت کاری دیگر اماکن تاریخی پربازدید استان اشاره کرده است. معبد آناهیتا، مجموعه جهانی بیستون، تکیه بیگلربیگی و تکیه معاون الملک نیز از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ شب آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان هستند. هزینه ورودی برای هر گردشگر در تاق بستان و مجموعه جهانی بیستون ۵ هزار تومان و برای سایر اماکن تاریخی و موزه‌های استان ۴ هزار تومان تعیین شده است.

موزه‌های استان و ساعت فعالیت آن‌ها

در کرمانشاه، موزه‌های متنوعی در سطح شهرستان‌ها وجود دارد که طیف وسیعی از میراث فرهنگی و تاریخی استان را به نمایش می‌گذارند. موزه پارینه سنگی و خط و کتابت، موزه مردم شناسی، موزه سنگ و چندین موزه دیگر، از جمله این مکان‌ها هستند که در ایام نوروز از ساعت ۸ صبح تا ۱۷ عصر فعال هستند.

موزه‌های خصوصی؛ گنجینه‌های متنوع فرهنگی

کرمانشاه همچنین میزبان موزه‌های خصوصی متعددی است که تنوع بی‌نظیری از میراث فرهنگی، هنری و طبیعی را به نمایش می‌گذارند. از جمله این موزه‌ها می‌توان به موزه میراث ناملموس، موزه عروسک‌ها، موزه منبت و موزه‌های تخصصی تنبور، مردم‌شناسی و هنر و طبیعت اشاره کرد که به علاقه‌مندان فرصتی منحصربه‌فرد برای آشنایی با ابعاد مختلف فرهنگ و تاریخ استان می‌دهند.

نتیجه‌گیری

ایام نوروز فرصتی استثنایی برای بازدید از آثار تاریخی و میراث فرهنگی غنی استان کرمانشاه است. با اعلام ساعت کاری اماکن تاریخی و موزه‌ها، گردشگران می‌توانند برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای بازدید از این گنجینه‌های فرهنگی داشته باشند. کرمانشاه با آمادگی کامل، پذیرای گردشگران و علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ در این ایام خواهد بود.

اخبار روز را در مجله خبری تحلیلی تدبیرگران دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *