شهادت بیش از ۹ هزار فلسطینی در نتیجه نبود بهداشت

در اعلام مدیر دفتر اطلاع‌رسانی دولت حماس در غزه، اسماعیل الثوابته، خبر رسید که بیش از ۹ هزار فلسطینی به دلیل عدم بهداشت و شیوع بیش از ۲۰ بیماری مختلف جان خود را از دست داده‌اند. این وضعیت ناشی از قحطی واقعی است که بیش از ۴۰۰ هزار نفر را در غزه تحت تأثیر قرار داده است.

چالش‌های بهداشتی در میان آوارگان

الثوابته بیان کرد که بیش از ۲۰ بیماری مختلف در میان آوارگان شیوع یافته و به دلیل نبود بهداشت، جان بیش از ۹ هزار نفر را گرفته است. این وضعیت ناشی از بمباران جنگنده‌های اسرائیلی بر پنج مقر اسکان آوارگان است.

درخواست برای بازگشایی گذرگاه رفح

الثوابته از مصر خواست که گذرگاه رفح را باز کند و به تأکید بر شرایط فاجعه‌بار در غزه اشاره کرد. همچنین افزود که جنگنده‌های اسرائیلی بیش از پنج مقر اسکان آوارگان را بمباران کرده‌اند، و وضعیت انسانی در حال حاضر در غزه به شدت فاجعه‌بار است.

شمار جان‌باختگان و زخمیان جدید

سخنگوی وزارت بهداشت غزه، «اشرف القدره»، اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته دست به ۲۰ جنایت جدید زده و این حوادث منجر به ۱۹۰ شهید و ۳۴۰ مجروح شده است. از ابتدای جنگ غزه تاکنون ۲۵۲۹۵ نفر به شهادت رسیده و ۶۳ هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند، در حالی که بیش از هفت هزار نفر همچنان زیر آوار هستند.

وضعیت در خان یونس

شبکه تلویزیونی الاقصی از شدت نبرد در خان یونس خبر داده و صدای درگیری و انفجار در نزدیکی بیمارستان ناصر شنیده می‌شود. اشغالگران تلاش می‌کنند از مناطق غربی خان یونس وارد شوند، اما مقاومت در حال مقابله با این پیشروی زمینی است.

زندگی در خان یونس؛ بحران بهداشتی

وضعیت در خان یونس به اندازه‌ای وخیم است که برخی از شهروندان فلسطینی مجبور به دفن شهدای خود در داخل صحن بیمارستان «ناصر» شده‌اند؛ زیرا جنگ‌افزار‌های اسرائیلی در اطراف بیمارستان حضور دارند و اجازه خروج از بیمارستان را نمی‌دهند.

اخبار روز را در مجله خبری تحلیلی تدبیرگران دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *