عملیات اسرائیل در غزه باعث کشتار بی‌سابقه غیرنظامیان شده است

در اظهاراتی شوک‌آور، دبیر کل سازمان ملل، «آنتونیو گوترش»، اعلام کرد که عملیات نظامی اسرائیل در نوار غزه باعث کشتار بی‌سابقه غیرنظامیان، از جمله ۱۵۰ کارکنان سازمان ملل، شده است.

مخالفت با راه حل دو دولت

در ادامه، گوترش اظهار کرد: «رد کردن راه حل دو دولت غیرقابل قبول بوده و محروم شدن فلسطینیان از کشورشان، زمان درگیری را طولانی‌تر خواهد کرد و فقر و افراطی‌گری را افزایش خواهد داد».

مواضع رژیم صهیونیستی در مقابل تشکیل کشور فلسطین

در پاسخ به اظهارات دبیر کل سازمان ملل، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، «بنیامین نتانیاهو»، بر ادامه مخالفت با تشکیل دولت مستقل فلسطینی تأکید کرد. وزرای کابینه رژیم نیز به صورت علنی مخالفت خود را با این مسئله اعلام کرده و اجماع در تل‌آویو بر سر مخالفت با شکل‌گیری کشور فلسطین اعلام کرده‌اند.

اظهارات مقامات رژیم صهیونیستی

مقامات ارشد رژیم صهیونیستی، از جمله وزیر دارایی و وزیر امنیت داخلی، مخالفت خود را با امکان تشکیل کشور فلسطین ابراز کرده‌اند. همچنین وزیر فرهنگ و ورزش اسرائیل اعلام کرده که تل‌آویو هرگز به شکل‌گیری کشور فلسطین موافقت نخواهد کرد.

انتظارات پس از پایان جنگ

در پایان، نتانیاهو اظهار کرد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا درباره امکان شکل‌گیری کشور فلسطین با او صحبتی نکرده است و پس از پایان جنگ هم تل‌آویو به تشکیل کشور فلسطین موافقت نخواهد کرد.

اخبار روز را در مجله خبری تحلیلی تدبیرگران دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *