نکات مهم در مورد ست کردن مبلمان با فرش که نمی‌دانید!

هنگام خرید یا تعویض فرش و مبلمان، همیشه یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مشتریان این بوده که چه رنگی بهتر ست می‌شود و کدام مبل با چه فرشی بیشترین هماهنگی را دارد. به‌علاوه، وقتی به فروشگاه‌های حضوری و غیرحضوری یا نمایشگاه‌ها مراجعه می‌کنید، با طیف متنوعی از انواع مبلمان و فرش‌ها در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف روبه‌رو می‌شوید که انتخاب را سخت‌تر می‌کنند؛ اما جای نگرانی نیست! در ادامه، به شما مهم‌ترین و جذاب‌ترین نکاتی که را خواهیم گفت که در ست کردن مبلمان و فرشتان کمک بسیاری خواهند کرد. البته، اگر ساکن مشهد هستید یا قصد خرید مبل مشهد را دارید، خرید از یک فروشگاه عالی با تنوع بی‌نظیری از انواع مبلمان، راحت‌تر خواهد بود؛ چرا؟ با ما همراه باشید.

بهترین روش ست کردن مبل با فرش کدام است؟

برای اینکه با روش‌های مختلف ست کردن فرش و مبل به‌طور کامل آشنا شوید، در ادامه، چند روش مرسوم از ست کردن فرش و مبل را برای شما عزیزان توضیح خواهیم داد. با ایده گرفتن از این ‌روش‌ها و همچنین، نکاتی که قرار است توضیح دهیم، می‌توانید بهترین ترکیب مناسب چیدمان خود را پیدا کنید.

ست کردن فرش و مبلمان با یک رنگ

همان‌طورکه به نظر می‌رسد، ساده‌ترین روش برای ست کردن لوازم خانه به‌ویژه فرش و مبلمان این است که همه آن‌ها را در یک رنگ یا با رنگ‌های نزدیک به هم خریداری کنید. البته، توجه داشته باشید که این شیوه خیلی اوقات بهترین نتیجه را به همراه دارد؛ اما همیشه این‌طور نیست! مثلا اگر دوست دارید که دکوراسیون منزل خود را به‌صورت کاملا ساده و مینیمال بچینید، به دنبال انتخاب رنگ‌های مشابه و نزدیک به هم خواهید بود؛ درصورتی‌که انتخاب رنگ‌های مشابه، کاربردی نیست و معمولا هارمونی خوبی ندارد.

ست کردن مبل و فرش با رنگ‌های متضاد

استفاده از رنگ‌های متضاد برای ست کردن فرش و مبلمان یکی دیگر از روش‌های رایج در طراحی دکوراسیون داخلی منزل است. انتخاب رنگ‌های متضاد برای فرش و مبلمان کمی دشوار است، زیرا باید به سایر المان‌های منزل نیز دقت کافی داشته باشید و این تضاد رنگی را بین المان‌های مختلف به‌جز فرش و مبل ال یا سایر مدل‌ها هم رعایت کنید تا به تناسب و هارمونی دلخواه در دکوراسیون منزل برسید.

به‌عنوان‌مثال، دکوراسیونی را در نظر بگیرید که در آن رنگ دیوارها طوسی است. در این شرایط، بهترین روش برای ست کردن فرش و مبلمان این است که فرش را با رنگی که به طوسی دیوارها شبیه است (اما کمی روشن‌تر) انتخاب کنید و مبلمان را با رنگی متضاد و کاملا روشن برگزینید. دقت داشته باشید که اگر بیش‌ازحد تضاد رنگی بین المان‌های محیط ایجاد شود، ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد و از زیبایی دکوراسیون بکاهد. بنابراین، سعی نکنید همه المان‌ها را با رنگ‌های متضاد انتخاب کنید.

ست کردن فرش و مبلمان با رنگ‌های مکمل

می‌توان گفت که دو روش قبلی، ساده‌ترین روش‌ها برای ست کردن مبل کلاسیک و بقیه مدل‌ها با فرش بودند. معمولا ست کردن فرش و مبلمان با رنگ‌های مکمل که متفاوت از یکدیگر هستند، کمی سخت‌تر از رنگ‌های مشابه یا متضاد است. اگر دوست دارید که دکوراسیون منزل شما هارمونی و تناسب رنگی بیشتری داشته باشد، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ رنگ‌هایی بروید که مکمل هم هستند؛ مثلا برخی از رنگ‌ها نظیر طوسی یا مشکی به‌عنوان رنگ‌های شاه‌کلید شناخته می‌شوند و شما می‌توانید این رنگ‌ها را با هر رنگ دیگری که می‌خواهید، ست کنید.

رنگ‌های کرم و طوسی در فرش و مبلمان ازجمله رنگ‌های کلیدی هستند که می‌توانید به‌راحتی آن‌ها را با بسیاری از رنگ‌های دیگر به‌عنوان رنگ مکمل ترکیب کنید. به‌عنوان‌مثال، اگر قصد خرید فرش کرم یا طوسی را دارید، می‌توانید مبل خود را از میان رنگ‌های سفید، کرم، طوسی، قهوه‌ای روشن و تیره، استخوانی، سرمه‌ای یا حتی آبی آسمانی انتخاب کنید.

ست کردن فرش و مبلمان با رنگ‌های متفاوت

اگر قصد تعویض فرش خود را دارید و نمی‌خواهید مبلمان خود را تغییر دهید، یا اگر از قبل مبلمان منزل را تهیه کرده‌اید و می‌خواهید دکوراسیون منزل خود را با یک فرش تکمیل کنید، می‌توانید فرش و مبلمان را با رنگ‌های متفاوت ست کنید. در ادامه، رنگ‌های پرطرفدار و پرفروش فرش را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد تا بتوانید فرش و مبلمان خود را از میان این رنگ‌های جذاب و محبوب انتخاب کنید.

  • رنگ طلایی: فرش‌های طلایی‌رنگ را می‌توانید با مبل کلاسیک در رنگ‌های سرمه‌ای، کرم یا طوسی ست کنید.
  • رنگ طوسی: فرش با زمینه طوسی به‌راحتی با مبلمان رنگ روشن مثل سفید یا کرم ست می‌شود.
  • رنگ سرمه‌ای: این رنگ را با رنگ‌های خنثی مثل سفید و کرم و مشکی می‌توانید به زیبایی ست کنید.

نکات طلایی در انتخاب فرش و مبلمان

حالا که می‌دانید چگونه می‌توانید انواع رنگ‌های فرش و مبل ال و سایر مدل‌ها را با هم ست کنید، چند نکته طلایی را فراموش نکنید. اولین نکته مهم این است که قبل از خرید فرش، اگر مبلمان منزل را تهیه نکرده‌اید، باید طرح و رنگ حدودی مبلی که قصد خرید آن را دارید، بدانید. نکته بعدی این است که باید به سایر المان‌های منزل خود نیز توجه داشته باشید و صرفاً بر اساس مبلمانی که خریداری کرده‌اید، فرش انتخاب نکنید. چراکه در برخی موارد، ست کردن فرش و مبل امکان‌پذیر نیست.

برای رسیدن به بیشترین هارمونی و تناسب در چیدمان دکوراسیون، می‌توانید به‌جای ست کردن فرش با مبلمان، به‌راحتی فقط کوسن‌های مبلمان خود را با فرش هماهنگ کنید. رنگ دیوارها، رنگ کف‌پوش منزل و رنگ المان‌های مختلف در منزل را در نظر بگیرید و بر اساس رنگ غالبی که وسایل و مبلمان منزل شما را تشکیل می‌دهد، رنگ مبل و فرشتان را انتخاب کنید.

کلام آخر

مبل اصلی‌ترین جزء از دکوراسیون منازل ایرانی است و درنهایت، این شما هستید که انتخاب می‌کنید کدام رنگ و مدل بهتر و زیباتر با هم ست می‌شوند. اما فراموش نکنید که با ست کردن بهتر و مناسب‌تر مبل و فرش منزلتان، می‌توانید خانه خود را چندین برابر زیباتر نشان دهید. البته، کیفیت ساخت و قیمت مناسب نیز در انتخاب و خرید رنگ و طرحی که می‌خواهید قطعا موثر است. ازاین‌رو، اگر قصد خرید مبل مشهد را دارید، فروشگاه مبلمان هیلدا چوب یکی از بهترین انتخاب‌های شما برای خرید مبلمان در هر رنگ و مدل کلاسیک و مدرنی که بخواهید، خواهد بود. کافی است به وب‌سایت هیلدا چوب به نشانی hildachoob.com مراجعه کنید.

این مقاله یک رپورتاژ آگهی است و مسئولیت خدمات معرفی شده بر عهده مجله خبری تدبیرگران نمی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *