اعطای مجوز به ۱۶ پلتفرم جدید و لغو مجوز ۵ رسانه

در رویدادی مهم در حوزه رسانه‌های دیجیتال، سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) به ۱۶ پلتفرم جدید مجوز فعالیت اعطا کرد. این در حالی است که به دلیل عدم فعالیت و تخلفات برخی از رسانه‌ها، مجوز ۵ پلتفرم دیگر لغو شد.

این تصمیمات در مراسمی با حضور سعید مقیسه، رئیس ساترا، و دیگر مقامات برگزار شد. مقیسه در این مراسم بر اهمیت رعایت قوانین و مقررات توسط پلتفرم‌ها تاکید کرد و از آن‌ها دعوت کرد تا از خدمات و حمایت‌های ساترا بهره‌مند شوند. وی همچنین به سامانه فجر اشاره کرد که قرار است تمامی محتواهای پلتفرم‌های دارای مجوز را در خود جای دهد.

حسین زارعی، مدیرکل صدور مجوز و امور رسانه‌های ساترا، نیز در این مراسم به جزئیات بیشتری درباره پلتفرم‌های جدید و لغو مجوز برخی رسانه‌ها پرداخت. وی اعلام کرد که از ۱۶ پلتفرم جدید، ۱۰ مورد در حوزه فیلم و سریال و بقیه در حوزه‌های آموزشی، انتشار محتوای عمومی و تخصصی فعالیت خواهند کرد. همچنین، نام ۵ رسانه‌ای که مجوز آن‌ها لغو شده است را اعلام کرد.

این تغییرات نشان دهنده تحولات گسترده در فضای رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در ایران است. از یک سو، اعطای مجوز به پلتفرم‌های جدید به افزایش تنوع محتوا و رقابت در این حوزه کمک خواهد کرد و از سوی دیگر، لغو مجوز برخی رسانه‌ها نشان می‌دهد که ساترا در نظارت بر فعالیت این پلتفرم‌ها جدی است و به دنبال ایجاد فضای سالم و امن برای کاربران است.

مجله خبری تدبیرگران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *