افتتاحیه باشکوه پارالمپیک پاریس با حضور پرشور ورزشکاران

مراسم افتتاحیه بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس شب گذشته با شکوه و عظمت در میدان کنکورد برگزار شد. این رویداد مهم با حضور ۶۵ هزار تماشاگر و ۴۵ هزار نیروی امنیتی، لحظات ماندگاری را برای ورزشکاران و علاقه‌مندان به ورزش‌های پارالمپیک رقم زد.

در این مراسم که برای اولین بار در محیط شهری و خارج از ورزشگاه برگزار شد، ورزشکاران ۱۸۴ کشور با لباس‌های رنگارنگ و پرچم‌های ملی خود به رژه پرداختند. نکته قابل توجه، حضور تیم پناهندگان در این مراسم بود که برای اولین بار در تاریخ پارالمپیک رخ داد.

توماس ژولی، مدیر هنری مراسم افتتاحیه، از اجرای برنامه‌هایی بی‌نظیر و دیده نشده در این مراسم خبر داد و وعده یک شب فراموش‌نشدنی را به تماشاگران داد. همچنین، جکی چان بازیگر مشهور و ژان فرانسوا کلرووی فضانورد فرانسوی، از حاملان مشعل المپیک در این مراسم بودند.

با این حال، مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس با انتقاداتی به دلیل نمایش توهین‌آمیز به مسیحیت مواجه شده بود. اما برگزارکنندگان پارالمپیک سعی کرده‌اند تا با برگزاری مراسمی باشکوه و پرشور، این انتقادات را تحت‌الشعاع قرار دهند.

کاروان ایران با نام فرزندان ایران و با حضور ۶۵ ورزشکار در ۱۰ رشته مختلف در این بازی‌ها شرکت می‌کند. محمدرضا میرشفیعی و هاجر صفرزاده به عنوان پرچمداران کشورمان انتخاب شده‌اند.

بازی‌های پارالمپیک پاریس با حضور ۴۴۰۰ ورزشکار از ۱۸۴ کشور و در ۲۲ رشته ورزشی، تا چند هفته آینده ادامه خواهد داشت. این رویداد بزرگ فرصتی است تا توانایی‌ها و استعدادهای ورزشکاران دارای معلولیت به نمایش گذاشته شود و الهام‌بخش بسیاری از افراد در سراسر جهان باشد.

به روز ترین اخبار در مجله خبری تدبیرگران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *