ورود سامانه بارشی جدید به کشور


سازمان هواشناسی کشور، با توجه به ورود سامانه بارشی جدید، پیش‌بینی‌های دقیق و هشدارهای مربوط به تغییرات جوی در برخی استان‌ها را اعلام کرد. این سامانه بارشی که شامل برف و باران در مناطق مختلفی از کشور است، انتظار می‌رود تأثیرات متفاوتی بر شرایط آب و هوایی داشته باشد.

بارش برف و باران در استان‌های مختلف

بر اساس تحلیل‌های سازمان هواشناسی، استان‌های ساحلی دریای خزر، شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز شاهد بارش باران خواهند بود. همچنین، با نفوذ جریانات شمالی، بارش‌ها در استان‌های گیلان و غرب مازندران با وزش باد و کاهش نسبی دما همراه خواهد بود.

تداوم بارش‌ها و هشدارهای مربوطه

بارش‌ها در سواحل دریای خزر ادامه دارد و در شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز بارش‌های پراکنده و ضعیف است. با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب، مناطقی از غرب، جنوب غرب، مرکز، جنوب و به‌تدریج در شرق و شمال شرق کشور شاهد بارش باران، گاهی رعدوبرق و در ارتفاعات بارش برف خواهیم بود.

وضعیت مواج دریاها و اقدامات پیشنهادی

سازمان هواشناسی هشدار داده است که از یکشنبه تا دوشنبه در نیمه شرقی کشور وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک و کاهش دما رخ خواهد داد. همچنین، دریای خزر و خلیج‌فارس در این ایام مواج است و توصیه شده است که از فعالیت‌های شیلاتی و تفریحی، تردد شناورهای سبک و ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر اجتناب شود.

افزایش آگاهی و اقدامات پیشگیرانه

سازمان هواشناسی با صدور این هشدارها و پیش‌بینی‌ها، به هدف افزایش آگاهی عمومی و اتخاذ اقدامات پیشگیرانه برای کاهش خطرات احتمالی ناشی از شرایط جوی متغیر است. اهمیت دارد که شهروندان نسبت به این هشدارها واکنش نشان دهند و برای حفظ ایمنی خود و دیگران در زمان بارش‌ها و شرایط جوی نامساعد، احتیاط لازم را به عمل آورند.

اخبار روز را در مجله خبری تحلیلی تدبیرگران دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *