وزش باد و تلاطم دریا در خلیج فارس تا ۴۰ کیلومتر بر ساعت

به گزارش ایسنا، با افزایش سرعت بادهای جنوب شرقی، از امروز (یکشنبه 27 خرداد) شاهد وزش باد و تلاطم دریا در دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس خواهیم بود.

مجتبی حمزه نژاد، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان، با بیان اینکه بیشینه سرعت باد در این مناطق به 40 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید و ارتفاع امواج دریا نیز بیش از یک متر خواهد شد، به شناورهای سبک و صیادی توصیه کرد از تردد در این مناطق خودداری کنند. وی همچنین از لزوم تمهیدات لازم برای تردد ایمن سایر شناورها خبر داد.

حمزه نژاد با اشاره به اینکه از فردا (دوشنبه 28 خرداد) از سرعت باد کاسته خواهد شد و شرایط دریا برای تردد مساعد می‌شود، افزود: در ساعات بعدازظهر و اوایل شب یکشنبه در برخی نقاط استان، به ویژه ارتفاعات غربی، شاهد رشد ابرهای همرفتی، رگبار پراکنده باران و رعد و برق خواهیم بود.

وی از مردم خواست از صعود به ارتفاعات و قرارگیری در حریم رودخانه‌های فصلی خودداری کنند.

کارشناس هواشناسی هرمزگان همچنین گفت: در سایر نقاط که شرایط بارشی مهیا نیست، احتمال بروز ناپایداری به صورت تندباد لحظه‌ای، خیزش گرد و خاک و کاهش موقتی کیفیت هوا وجود دارد.

حمزه نژاد در پایان از افزایش دما و ماندگاری هوای گرم در استان از فردا تا پایان هفته خبر داد.

توصیه می‌شود که مسافران و ساکنان مناطق ساحلی هرمزگان، به هشدارهای هواشناسی توجه کرده و از تردد غیرضروری در دریا خودداری کنند.

به روز ترین اخبار در مجله خبری تدبیرگران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *