وضعیت بحرانی آلودگی هوا در شهرهای خوزستان

هوای ۸ شهر استان خوزستان در وضعیت ناسالم قرار گرفته و شهروندان به ویژه گروه‌های حساس باید مراقبت‌های لازم را انجام دهند.

بنا بر اعلام مرکز پایش کیفی هوای کشور، شاخص آلودگی هوا در شهرهای ماهشهر و هندیجان به ترتیب ۱۶۸ و ۱۵۹ AQI رسیده است که نشان‌دهنده وضعیت بسیار ناسالم هوا (قرمز) است. در این شرایط، کلیه افراد به ویژه بیماران قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان باید از انجام فعالیت‌های سنگین و طولانی‌مدت در فضای باز خودداری کنند.

همچنین، شهرهای اهواز، شوشتر، دزفول، آبادان، امیدیه و شوش نیز با شاخص آلودگی هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارند. این بدان معناست که افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

وجود صنایع آلاینده در استان خوزستان، از جمله پتروشیمی‌ها و نیروگاه‌ها، یکی از دلایل اصلی آلودگی هوا در این استان است. همچنین، پدیده گرد و غبار نیز به تشدید آلودگی هوا در این منطقه کمک می‌کند.

وضعیت بحرانی آلودگی هوا در خوزستان، تهدیدی جدی برای سلامت شهروندان به ویژه گروه‌های حساس است. به همین دلیل، مسئولین باید اقدامات جدی برای کاهش آلودگی هوا در این استان انجام دهند. این اقدامات می‌تواند شامل کاهش فعالیت صنایع آلاینده، کنترل انتشار گرد و غبار، توسعه حمل‌ونقل عمومی و تشویق مردم به استفاده از وسایل نقلیه عمومی باشد.

همچنین، شهروندان نیز باید با رعایت توصیه‌های بهداشتی و کاهش فعالیت‌های خارج از منزل، به کاهش اثرات سوء آلودگی هوا بر سلامتی خود کمک کنند.

به روز ترین اخبار در مجله خبری تدبیرگران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *