پیشرفت 50 درصدی سد آبسرده بروجرد؛ آبگیری تا پایان سال

داریوش حسن‌نژاد، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان، از اختصاص 210 میلیارد تومان بودجه برای تکمیل سد آبسرده بروجرد در سال 1403 خبر داد.

به گزارش ایسنا، حسن‌نژاد با بیان اینکه با پیگیری‌های انجام شده توسط نمایندگان بروجرد در مجلس و شرکت آب منطقه‌ای استان، این اعتبار به پروژه سد آبسرده اختصاص یافته است، افزود: از این مبلغ، 160 میلیارد تومان به صورت تنخواه از سوی وزارت نیرو برای تکمیل این پروژه در اختیار شرکت آب منطقه‌ای قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 234 میلیارد تومان برای احداث این سد هزینه شده است، گفت: برای تکمیل نهایی آن به 1600 میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با بیان اینکه این پروژه در حال حاضر 50.28 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار کرد: تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا پایان سال سد آبسرده به مرحله آبگیری برسد.

حسن‌نژاد خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این پروژه، علاوه بر تامین آب شرب و کشاورزی منطقه، زمینه اشتغال 2100 نفر نیز فراهم خواهد شد.

سد آبسرده با حجم مخزن 61 میلیون مترمکعب، در شمال شرقی شهرستان بروجرد در حال احداث است. این سد از نوع مخزنی با بدنه خاکی است و ارتفاع آن از پی 84 متر و طول تاج آن 510 متر است.

تکمیل این پروژه گامی مهم در راستای تامین آب شرب و کشاورزی منطقه و همچنین ایجاد اشتغال برای اهالی این شهرستان خواهد بود.

به روز ترین اخبار در مجله خبری تدبیرگران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *